رئیس کمیسیون عمران مجلس، از برگزاری نشستی در کمیسیون متبوعش با حضور آخوندی برای تعیین تکلیف وضعیت بازار مسکن خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۹۱۲۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج ، محمدرضا رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از نابه سامانی نرخ ها در بازار مسکن، گفت: نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برای تعیین تکلیف وضعیت بازار مسکن به زودی در هفته جاری در کمیسیون عمران مجلس برگزار خواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لازمه ساماندهی بازار تولید به اندازه واحدهای مسکونی در کشور است، افزود: متاسفانه مکانیزم هایی تعیین شده از سوی دولت برای تامین مسکن کارساز نبوده و نتوانسته بازار را متحول کند.

آمار بالا از دریافت کنندگان وام مسکن دلیل بر توفیق این سیاست نیست

وی با تاکید بر اینکه آمارهای مختلفی از استقبال مردم از تسهیلات مسکن ارایه می شود، تصریح کرد: در حال حاضر اعلام می شود که 200 هزار نفر برای اخذ وام مسکن ثبت نام کرده اند در این زمینه باید بدانیم که این میزان شاید صحت داشته باشد؛ اما به علت اینکه راهکار دیگری پیش پای مردم وجود ندارد این استقبال رخ داده است.

رضایی با بیان اینکه شیوه فعلی تسهیلات دهی در بخش مسکن مناسب نبوده و نیاز به اصلاح مسیر در این حوزه داریم، گفت: با افزایش قیمت مسکن ثبات سقف تسهیلات خود مشکلی برای اقشار مختلف مردم و متقاضیان ایجاد خواهد کرد.

تسهیلات پاسخگوی نیاز مردم برای خرید خانه نیست

وی با تاکید بر اینکه وام مسکن در حال حاضر پاسخگوی نیاز مردم برای خرید واحد مسکونی نخواهد بود، افزود: ورود دولت برای ساماندهی بازار مسکن در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ایجاد توزان میان عرضه و تقاضا مهم ترین عاملی است که می تواند بخش مسکن را از شرایط فعلی و نرخ های نجومی خارج کند.

تسهیلات مسکن باید متناسب با درآمد مردم اعطا شود

رضایی با تاکید بر اینکه تسهیلات مسکن باید متناسب با درآمد مردم اعطا شود، گفت: در حال حاضر طبق خاصی از اقشار مردم توان اخذ تسهیلات مسکن را دارند.

 
وام مسکن

وی با بیان اینکه گزارش نشست های منسجم در کمیسیون عمران مجلس با تیم اقتصادی دولت از جمله وزیر راه و شهرسازی تا بهبود وضعیت بازار ادامه خواهد داشت، افزود: تشکیل کمیته ای تخصصی از کمیسیون عمران مجلس، وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و همچنین بانک مسکن با هدف تسریع در بهبود وضعیت بازار مسکن پیشنهاد شده و به زودی تشکیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ادامه رویه فعلی در بازار مسکن به صلاح نبوده و به سایر بازارها نیز تحمیل گرانی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات