خبرهای داغ:
عضو انجمن جامعه شناسی ایران:

جامعه نیازمند رسانه های هوشمند، تحلیلگر و مسولیت پذیر است

پرفسور ساروخانی گفت: وقتی به رسانه قدرت داده می شود باید شانتاژ رسانه ای ایجاد نشود و ما امیدواریم که با شناخت این رسانه ها، پاک باشیم چرا که رسانه های هوشمند و تحلیلگر و مسولیت پذیر نیاز داریم
کد خبر: ۹۰۲۹۱۱۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، پرفسور ساروخانی عضو انجمن جامعه شناسی ایران در همایش نقش دستگاه قضا و رسانه که صبح امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد بیان کرد: در جامعه شناسی رشته ای وجود دارد بنام جامعه شناسی مردم مدار و امروز در دستگاه قضا می خواهیم حقوق مردم را استیضاح کنیم. دستگاه قضا دستگاه اکتیو بوده و حالا باید پرواکتیو باشد.
وی گفت: هزاره سوم و توسعه پایدار بدون چنین دستگاهی میسر نخواهد بود. این چنین دستگاهی می تواند ستون خیمه جامعه ما باشد.
عضو انجمن جامعه شناسی ایران اظهار کرد: دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و دستگاه قضا نمی تواند رسانه ها را نادیده بگیرد بنابراین باید با آن تعامل داشته باشد.
پرفسور ساروخانی عنوان کرد: نباید توجه ما به رسانه ها باعث شود حقوق مردم از بین برود. اولین شرط باید دستگاه قضا، این است که خودشناسی داشته باشد.
وی افزود: رسانه ها چیز جدیدی نیستند در گذشته چاووشها این کار را انجام می دادند اما امروز رسانه ها چند بعد دارند و اولین چیزی که باید بشناسیم بعد علمی آنهاست.
عضو انجمن جامعه شناسی ایران عنوان کرد: رسانه ها می توانند صدای شما را تا عمق جامعه برسانند و آن را منعکس کنند. رسانه ها توانستند آزادی انسان را در قبال زمان و مکان بیان کنند.
وی تصریح کرد: از ابتدای زندگی از گهواره تا گور رسانه ها با ما همراه هستند و انسان های جدید انسان های رسانه ای هستند ما انسان های رسانه ای هستیم که دستگاه قضا باید بداند با نطامی روبه رو است که با قدرت عظیمی روبرو است.
پروفسور ساروخانی خاطرنشان کرد: رسانه ها توانسته اند تاریخ جهان را تغییر دهند و می توانند اثرگذار بوده و دچار رقابت زدگی باشد و بزرگترین پیامشان این است اما بسیار نامناسب است که رسانه مخاطب و مستمع نداشته باشد.
عضو انجمن جامعه شناسی ایران اضافه کرد: رسانه ها برخورد دو دنیای متفاوت را با هم دارند و علاوه بر مشکلاتی موجود می توانند خودسانسوری داشته باشد.
پروفسور ساروخانی یادآور شد: اگر قرار است دستگاه قضا با رسانه ها همکاری کند مستلزم این است که رسانه ها آزاد باشند و نباید حوزه خصوصی افراد را آلوده کنند و آسیب بزنند بدون اینکه به آن پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد: نقدپذیری و نقد واقعیت ها هزینه دارد و تمام انسان ها حاضر به پرداخت نقد نیستند جایی که قرار است نقد شود و حیات مردم گفته شود و نادیده ها را کشف کنیم آنجا هزینه لازم است.
عضو انجمن جامعه شناسی ایران اظهار کرد: وقتی به رسانه قدرت داده می شود باید شانتاژ رسانه ای ایجاد نشود و ما امیدواریم که با شناخت این رسانه ها، پاک باشیم چرا که رسانه های هوشمند و تحلیلگر و مسولیت پذیر نیاز داریم.
وی گفت: فردی که در حوزه رسانه قرار می گیرد باید قاعده و قانون را بشناسد و ما نمی توانیم هر خبری را به کار ببریم زیرا آستانه افشا از موضوعات بسیار مهم است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار