رضیان با اشاره به حجم زیاد پرونده‌های قضایی در کشور اظهار داشت: ورود ۱۶ میلیون فقره پرونده در کشور شانیت دارد و بخش عمده ورود پرونده‌ها به آسیب‌های اجتماعی برمی‌گردد.
کد خبر: ۹۰۲۹۰۸۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله رضیان رئیس مجمع نمایندگان مازندران در همایش قضات استان با اشاره به جایگاه مهم قوه قضاییه اظهار داشت: دستگاه قضا خلیفه الهی به شمار می‌رود و باید لحظه‌لحظه زندگی خود خداوند را مدنظر قرار دهیم اما قوه قضاییه و قضات در برخی جاها مظلوم واقع‌شده است زیرا این قوه مسئولیت تشکیل پرونده را ندارد و وظیفه تظلم خواهی دارد.

رضیان با اشاره به حجم زیاد پرونده‌های قضایی در کشور اظهار داشت: ورود ۱۶ میلیون فقره پرونده در کشور شانیت دارد و بخش عمده ورود پرونده‌ها به آسیب‌های اجتماعی برمی‌گردد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه در فضای قانون‌گذاری اتفاقات خوبی رخ نداده است گفت: در کشور اسلامی متأسفانه فضای قانون‌گذاری مشکل دارد و ما شش برابر کشور فرانسه قانون تصویب کردیم و بااین‌وجود چالش‌های جدی در نظام اجرای قانون داریم.

رضیان یادآور شد: قانون نیازمند زیرساخت است و اکنون مظلوم‌ترین کمیسیون، کمیسیون قضایی است و بیشترین طرح‌ها نیز در این کمیسیون در حال بررسی است.

این نماینده مجلس با تأکید برمهیا شدن زیرساخت‌ها در امر قانون‌گذاری گفت: ضرورت دارد تا معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه درزمینهٔ قوانین مربوطه بررسی دقیق داشته باشد.

رضیان تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که نتوانستیم آسیب‌های موجود در جامعه را لحاظ کنیم و معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه در کنار مجلس قرار گیرد و بتوانیم قوانین مربوط را درست تدوین کنیم.

وی افزود: هر بار سعی می‌شود تا عناوین مجرمانه را افزایش دهیم و باید سعی کنیم تا مسائل فراروی را برطرف کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران بابیان اینکه باید شرایط آرامش را برای قضات فراهم کنیم اظهار داشت: همچنین باید ازنظر علمی در پرونده‌های حقوقی و پرونده‌های کیفری توجه خاصی صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها