رئیس بسیج اساتید استان البرز گفت: تمامی شرکت‌های دانش‌بنیانی که توسط اساتید بسیجی تأسیس‌شده‌اند، در راستای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی»، مورد حمایت عملی و اجرایی واقع خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۲۹۰۷۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمدرضا رحیمی پور اظهار کرد: شهید چمران، رادمردی بود که در عرصه علم، یک دانشمند، در عرصه عرفان یک عارف وارسته، در عرصه نبرد و دفاع از ارزش‌ها یک مجاهد خستگی‌ناپذیر و بیدار بود که روز بسیج اساتید به یاد این شهید بزرگوار نامگذاری شده است.

حمایت اجرایی از شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس شده توسط اساتید بسیجی

وی تصریح کرد: بسیج اساتید تشکیلاتی است که در سال 1380 به‌منظور تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق دانشگاه اسلامی و اشاعه تفکر بسیجی در آن، با ارائه آیین‌نامه‌ای در این خصوص به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

رئیس بسیج اساتید استان البرز با اشاره به اهداف سازمان بسیج اساتید و فعالیتهای این سازمان در استان البرز اظهار کرد: بسط فرهنگ و تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها، دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، کمک به ایجاد زمینه مناسب برای تلاش علمی و پژوهشی با هماهنگی مدیریت دانشگاه، ارتقای اندیشه و روحیه خدمت به جامعه و کمک به ارتقای معرفت و آگاهی دینی از جمله این اهداف است.

رحیمی پور افزود: برای تحقق اهداف سازمان بسیج اساتید، سازوکار و برنامه‌های متعددی در طول حیات این شجره طیبه، در شرایط مختلف طراحی و اجراشده است، برای مثال اصلاح رابطه استاد و دانشجو، فراهم نمودن زمینه مناسب برای تلاش بیشتر علمی و پژوهشی در حلقه‌های علمی، توجه به پیامدهای فرهنگی طرح‌های بزرگ و کلان کشور در پیوست نگاری فرهنگی، ایجاد گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان و تداوم در طرح تدوین اقتصاد مقاومتی، ارتقای سطح معرفتی اساتید در برگزاری نشست‌های معرفت افزایی، زمینه‌سازی برای ایجاد فضای سالم ابراز عقیده و احترام به افکار و عقاید مختلف، نمونه این برنانه است که در کرسی‌های آزاداندیشی دنبال میشود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که لازم است همه ارکان نظام به مسائل و معضلات جامعه و مردم توجه مضاعفی داشته باشند، بسیج اساتید میخواهد، با ایجاد اندیشکده تخصصی در مرکز و استان‌ها، با تکیه‌بر مزایا و قابلیت‌های منطقه‌ای و استانی، مسائل و مشکلات را احصاء و راه‌حل‌ این مشکلات را تدوین  نموده و به کمک مسئولان بشتابد.

رئیس بسیج اساتید استان البرز به اقدامات این نهاد در راستای تحقق شعار امسال اشاره کرد و گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیانی که توسط استادان بسیجی تأسیس‌شده‌اند حمایت اجرایی و عملی خواهد شد.

وی در پایان افزود: بزودی نشست‌هایی با هدف حمایت عملی از تولیدات داخلی برگزار خواهد شد که در آن خرید کالای ایرانی در داخل سازمان‌ها و دانشگاه‌هایی که کانون‌های بسیج اساتید در آن‌ها مستقر هستند مورد اقدام عملی قرار خواهد گرفت. 

ارسال نظرات