یادداشت:

چمران از زبان یک رزمنده هرمزگانی

چمران بزرگمرد انقلاب و جنگ‌های چریکی است که یاد و خاطره‌اش همچنان در تاریخ انقلاب و در دل مردان انقلاب زنده خواهد ماند.
کد خبر: ۹۰۲۹۰۴۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، دکتر مصطفی چمران از شخصیت‌های انقلاب اسلامی بود که پس از انقلاب ظهور کرد، وی دانشمند بود و دکترای فیزیک پلاسما داشت و هم یک نظامی و چریک هوشمند و شجاع بود، عارف و عاشق بود، نقاشی هم می‌کشید و کسانی‌ که اخلاق و محبتش را دیده بودند نمی‌توانند فراموشش کنند.

وی یک لحظه خدا را فراموش نکرده بود؛ چمران خانه و کاشانه را رها کرده و به مصر می‌رود و شاگرد اول دوره چریکی می‌شود، بعد به لبنان می‌رود و با فرزندان یتیم و بینوای لبنانی در مدرسه‌ای زندگی می‌کند که شاگردان همان مدرسه بعدها یاران حزب‌الله می‌شوند.

وقتی انقلاب شد در آن زمان که  درگیری‌های کردستان شروع می‌شود، چمران لبنان را رها می‌کند و به یاری سربازان امام خمینی در کردستان می‌پیوندد و با ضدانقلاب دست و پنجه نرم می‌کند آن زمان دیگر همه ابعاد وجودی چمران را از یاد برده بودند و او را مبارزی شجاع می‌شناختند.

در مریوان، چمران با ماشین توی شهر گشت می‌زد جوانی را دید که مرتب به چمران اهانت می‌کرد؛ جلو رفت و گفت ای جوان به چه کسی اهانت می‌کنی؟ جوان گفت به چمران و اگر ببینمش پدرش را در می آورم، چمران پرسید برای چی؟ 

جوان گفت: نیرو آورده اینجا برای چی؟

چمران گفت: اصلا تو چمران را می‌شناسی؟ جوان گفت: بله که می‌شناسم او کچل است.

دکتر سرش را نشان داد و گفت: منم سرم کچل است من مصطفی چمران هستم.

جوان گفت: نه تو چمران نیستی او دژخیم است او مثل چنگیز است، جوان باورش نمی‌شد ولی شهید چمران جنگجو در نبرد هم مهربان بود.

 دست نوشته‌هایش هم عارفانه و دلنشین بود و آن چنان مناجات نامه‌ای در راز و نیاز با معبودش از خود برجای گذاشته که تا همیشه برای نسل جوان و نسل بعد هم تازگی و طراوت دارد.

ارسال نظرات