معاون فرماندار دهگلان در نشست کار گروه آرد ونان شهرستان گفت: 90 درصد گرده پزیهای دهگلان معیار و ضابطه بهداشتی ندارند.
کد خبر: ۹۰۲۹۰۰۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نشست کار گروه آرد و نان با حضور معاون فرماندار، اداره صنعت، معدن و تجارت، بخشداران دو بخش مرکزی و بلبان آباد و اعضای کار گروه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست اختری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهگلان با بیان اینکه هیچگونه مشکلی در زمینه توزیع آرد در شهر و روستای شهرستان وجود ندارد اظهار داشت: در اوایل ماه مبارک رمضان تعداد 910 کیسه آرد دربین خبازیهای شهرستان توزیع شد که در دو شیفت صبح و عصر اقدام به پخت نان شده است.

اختری با اشاره به درخواست زیاد متقاضیان برای دریافت صدور پروانه خبازی نان لواش و سنگک گفت: خبازی در شهرستان دهگلان به صورت صد درصد اشباع شده است.

وی در ادامه گفت: صدور پروانه برای خبازیهای که آرد یارانه دریافت کنند ممنوع است مگر در روستای که خبازی نباشد و با توجه به سهمیه تخصیصی که هر روستا دارد با معرفی دهیار و بخشدار در کارگروه مصوب شود و پروانه آرد یارانه صادر شود.

اختری با اشاره به ازدیاد قارچ گونه گرده پزیهای داخل شهر دهگلان گفت: اینکار باعث نگرانی خبازیهای شده که فروش ندارند که درصورت بررسی گرده پزیهای که شرایط بهداشتی و دستور العمل تعیین شده را نداشته باشند به صورت تدریجی حذف می شوند.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت دهگلان ضمن اشاره به نگرانی خبازیهای شهر بلبان آباد گفت: در بلبان آباد خبازی به نسبت جمعیت بیشتر است و اتحادیه باید برای خبازیهای آزاد پز شفاف سازی نماید که آرد یارانه به آنان تعلق نمیگیرد و باید شیفت کاری آنان بعد ظهر از ساعت 15 الی 20 شب باشد و در شیفت صبح آزاد پز حق پخت نان را ندارد.

 کارشناس جهاد کشاورزی دهگلان: گندم با کیفیت بالای شهرستان دهگلان معلوم نیست در کجا مصرف می شود

 یعقوب نژاد کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه بی کیفیتی نان شهرستان به بی کیفیتی آرد برمی گردد و معلوم نیست که گندم با کیفیت بالای شهرستان در کجا مصرف می شود اظهار داشت: دو کاخانه آرد در حال احداث هستند که اگر شروع بکار نمایند نظارت برکیفیت آرد آسانتر است.

عبدالملکبی کارشناس صنعت، معدن و تجار ت دهگلان در ادامه گفت: با توجه به اینکه دهگلان از کیفیت بالای گندم برخوردار است که متاسفانه کارخانه آرد از گندم استان استفاده نمی کند و دلیل آن هم مشخص نیست در حالی که تولید کشاورزان ما به استانهای دیگر صادر می شود و در استان خودمان مصرف نمی شود.

محمد محمدی معاون فرماندار دهگلان با اشاره به مشکلات کمی و کیفی پخت نان در شهرستان گفت: با توجه به اینکه خبازیهای آرد یارانه و خبازیهای آزاد پز در شهرستان وجود دارد و قرار شد که رقابت برای کیفیت پخت ایجاد شود که متاسفانه اینکار صورت نگرفت و ما درحال حاضر در بحث کمی و کیفی مشکل داریم و نباید در این زمینه چشم پوشی شود زیرا بحث سلامت و بهداشت خانواده ها مطرح است.

وی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته در بحث توزیع آرد در شهر و روستای شهرستان با اعتراضات مواجه بودیم اما امسال این مشکل رفع شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

محمدی با بیان اینکه با وجود تعداد گرده پزی در شهر دهگلان که 90 درصد آنها هیچگونه معیار وضابطه بهداشتی ندارند گفت: این گرده پزیها باید در طول یک ماه آینده که به صورت قارچ گونه پیدا شده اند باید جمع آوری شوند.

عاون فرماندار دهگلان گفت: دوره گردها که در روستاها اقدام به فروش نان می کنند باید توسط دهیاران به شبکه بهداشت و درمان گزارش شوند و شبکه بهداشت به عنوان عرضه غیر بهداشتی با آنان برخورد نماید.

وی با اشاره به نیاز دو خبازی سنگک در دو شهر دهگلان و بلبان آباد و یک خبازی لواش در شهر شهرک شیدای دهگلان گفت: در صورت بازدید و مصوب کار گروه اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات