در جلسه هیأت امنای سازمان دانش آموزی با وزیر آموزش و پرورش تأکید شد؛
در جلسه هیأت امنای سازمان دانش آموزی که با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد، بر تطبیق و پیوند اساسنامه سازمان دانش آموزی با سند تحول بنیادین آْموزش و پرورش تأکید شد.
کد خبر: ۹۰۲۸۹۷۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

به گزارش بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج،پیش از ظهر امروز جلسه هیأت امنای سازمان دانش آموزی با حضور سیدمحمدبطحایی و همه اعضای هیأت امنا در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی با موضوع برنامه های جدید سازمان دانش آموزی و بحث و بررسی پیرامون برنامه مذکور برگزار شد.

براین اساس؛ ابتدا گزارشی از فعالیت های جاری سازمان دانش آموزی توسط علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس سازمان دانش آموزی ارائه شد.

وی دراین گزارش، از عضویت بیش از یک میلیون و ۱۸۶ هزار دانش آموز در سازمان دانش آموزی، ۵۳ هزار یاور مربی، ۳۹ هزار مربی، ۷۷ هزار یاران مدرسه و ۵۳ هزار اعضای مجامع دانش آموزی خبر داد و افزود: آمار اعضای سازمان دانش آموزی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ حدود ۴ برابر افزایش داشته و هم اکنون ۴۴ درصد پیشتازان را پسران و۵۶ درصد را دختران تشکیل می دهد.

کاظمی گفت: چشم انداز ما تا سال ۱۴۰۴ جذب ۲۵ درصد از کل دانش آموزان است که این آمار هم اکنون حدود ۹ درصد است.

وی جشن های نیکوکاری، عاطفه ها، درختکاری ، مشق مهربانی، مانور زلزله و ... را از جمله فعالیت های اجتماعی سازمان دانش آموزی دانست وافزود: مجلس دانش آموزی با ۱۵۰ عضو بخش دوم سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا نیز با رویکرد تربیت اجتماعی نیز به عنوان بخش سوم سازمان دانش آموزی در حال فعالیت است.

در ادامه این جلسه، برنامه سازمان دانش آموزی برای سال ۹۷ جهت تصویب ارائه شد، پس از بحث و بررسی مصوب شد این برنامه به مدت یک سال به صورت آزمایشی اجرا و پس از رفع  نواقص احتمالی، سال آینده به تصویب نهایی برسد.

این برنامه ۱۲ فعالیت  در قالب ۵۹ اقدام و با تعیین ۲ ردیف اعتباری که یکی ملی و دیگری استانی است تدوین و ارائه شده است.

براساس این گزارش؛ انتقال برنامه های به داخل مدارس به جای انتقال دانش آموزان به محل برنامه ها، توسعه و پوشش سازمان دانش آموزی به کل دانش آموزان، ضرورت پیوند برنامه های سازمان دانش آموزی با سندتحول بنیادین، استفاده از نشانه ها و فرهنگ بومی به جای نشانه های بیگانه در تشکیلات پیشتازان، ضرورت سازگاری برنامه های سازمان
دانش آموزی با روح اساسنامه سازمان دانش آموزی و انطباق آن با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش وهمچنین توصیه های رهبر معظم انقلاب، اجتناب از تمرکزگرایی در برنامه های سازمان، آسیب شناسی سازمان دانش آموزی و بازنویسی اساسنامه آن، انعکاس صدای دانش آموز توسط خبرگزاری پانا به جای حرفه ای شدن و قرارگرفتن در سطح خبرگزاری های غیردانش آموزی و ... از جمله موضوعاتی بود که اعضای هیأت امنا پیرامون آن بحث و بررسی قرار دادند و به ارائه نظر پرداختند.

تشکیل کمیته ای متشکل از برخی اعضای هیأت امنا و برخی اعضای انجمن اولیا برای بررسی موضوع سرویس ایاب و ذهاب مدارس نیز یکی دیگر از دستورکارهای جلسه هیأت امنا سازمان دانش آموزی بود.

مهر/

ارسال نظرات