مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان بر تعامل و همکاری کمیته امداد با آن صندوق تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۹۱۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است، گفت: با همین رویکرد خدمات قابل‌توجهی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به خدمات ارائه‌شده در حوزه اشتغال به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: با اقدامات اثربخش در حوزه اشتغال و ایجاد دو هزار و ۶۸۳ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته برنامه هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در این بخش ۱۸۰ درصد محقق شده است.

صفری به برنامه‌های ویژه کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت در سال جاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۵۷ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار دو هزار و ۲۷۴ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان اختصاص داده‌شده است.

با شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف استان زنجان خوشه سازی در بخش اشتغال جامعه هدف این نهاد در سال جاری از برنامه‌های مهم این نهاد در این بخش است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از فعالیت‌های مهم دیگر این نهاد به توسعه مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با شفاف‌سازی عملکرد، اعتمادسازی و تقویت مسئولیت‌های اجتماعی در کنار ترویج فرهنگ انفاق و احسان و نیکوکاری در جامعه، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بخش‌هایی که می‌توانند در کاهش فقر اثرگذار شوند به نفع جامعه هدف این نهاد استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه با همین رویکرد خیران نیک اندیش استان زنجان با مشارکت جدی در برنامه های اجرائی کمیته امداد، بیش  ۱۰۰ درصد برنامه‌ها محقق شده است، افزود: مردم خیر استان زنجان نیز بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطره خود را در قالب کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان پرداخت کردند که پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به ۴ میلیارد تومان برسد.

بابائی مهر مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان نیز با ارزشمند توصیف کردن خدمات کمیته امداد بخصوص در بخش اشتغال از آمادگی کامل این صندوق برای برنامه‌های سال ۹۷ کمیته امداد خبر داد و گفت: اساس کار این صندوق حمایت از کسب‌وکار خرد بوده و با تمام تلاش همراه کمیته امداد در برنامه‌های اجرایی خواهد بود.

ارسال نظرات