مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت؛ تسهیلات بانکی تنها راه رونق اشتغال نیست و اجرای سیاست های مداخله ای برای بهبود فضای کسب و کار نیز می تواند رونق تولید و اشتغال را در پی داشت باشد.
کد خبر: ۹۰۲۸۹۰۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسج زنجان، محمدرضا یوسفی در سومین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سال 97 که در محل اداره کل بهزیستی استان زنجان برگزار گردید،  به موفقیت های دستگاه های اجرایی در پی گیری تحقق اهداف طرح های ایجاد اشتغال در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود 90 درصد از برنامه های پیش بینی شده برای ایجاد شغل در زنجان محقق شد.        
وی با بیان اینکه اجرای سیاست هایی از قبیل بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی، جرایم بیمه ای و مالیاتی تاثیر قابل توجهی در رونق واحدهای تولیدی و حفظ و ایجاد فرصت های شغلی دارد، اظهار کرد: بر اساس نتایج به دست از اجرای این سیاست ها، مشخص شد که همه امور در حوزه اشتغال زایی وابسته به تسهیلات بانکی نیست.          
یوسفی به ضرورت واگذاری امور دولتی به بخش غیر دولتی در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: این موضوع علاوه بر چابک کردن مجموعه دولت، فرصت های بیشتری را در اختیار آحاد جامعه قرار می دهد.   
وی به ضرورت هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی و نیز تسهیلگری بانک های عامل در ارائه تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی در استان تاکید کرد و ادامه داد: تا کنون بیش از 13 هزار نفر در استان زنجان برای دریافت تسهیلات اشتغال در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که این میزان 6 درصد کل ثبت نامی ها در کشور است.    
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، سهم این استان از تسهیلات اشتغال روستایی 2 هزار و 850 میلیارد ریال است که در مرحله نخست اجرای طرح، یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.       
گفتنی است سهم زنجان در طرح اشتغال فراگیر نیز بیش از 2 هزار و 340 میلیارد ریال است.  

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در پایان این جلسه از مدیران کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و آموزش فنی و حرفه ای استان به پاس عملکرد 100درصدی اهداف پیش بینی شده سال 96 درزمینه اشتغال از سوی دستگاههای مربوطه با اهداء لوح تقدیر، قدردانی کرد.

 

ارسال نظرات