فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر گفت: تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۹۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

سرهنگ پاسدار حسین پودینه، فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبر نگار بسیج در ایرانشهر گفت: تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است.

وی با اشاره به این مطلب که صالحین در واقع، به منزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر(عج)، کادرسازی دوباره برای انقلاب و نیز جریان‌سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل‌های فرهنگی، دینی است، افزود: از این رو، اجرای طرح صالحین و یاری رساندن به مجریان و طراحان این طرح عظیم و ارزشمند به مثابه همراهی کردن در پایه گذاری سنت حسنه‌ای است.

پودینه بیان کرد: در این طرح آموزش‌هایی از قبیل قرآن و احکام، صنایع دستی، رشته‌های ورزشی و مهارتی به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.


فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر اظهارداشت: افزایش و تقویت بینش، مهارت و سطح علمی جوانان و نوجوانان از دیگر اهداف طرح جوانه‌های صالحین است.

این مسئول تصریح کرد: شرکت جوانان و نوجوانان در این دوره‌ها موجب شور و نشاط آنان و ترغیب بیشتر خانواده‌ها به حضور فرزندانش در مساجد می‌شود و به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.
 
وی بیان کرد: در تابستان سال جاری چهار هزار جوان و نوجوان ایرانشهری اوقات فراغت خود را در قالب طرح صالحین  در مساجد این شهرستان سپری می‌کنند.
 
پودینه تصریح کرد: طرح صالحین اقدامی محوری، عمده و اساسی رده‌های نیروی مقاومت بسیج در راستای ارتقاء سطح کیفی معنویت و بصیرت بسیجیان می‌باشد و این همان ۷۰ درصد کار مهمی است که باید در سطح گسترده بسیج انجام شو؛ طرح صالحین با تمام ظرافت‌هایی که دارد مهمترین مأموریت فرهنگی و معنوی در بسیج است.
 
فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر در پایان خاطر نشان کرد: اجرای طرح با تشکیل حلقه های تربیتی به تعداد 15 تا 20 نفر در مسجد شکل می گیرد که یک نفر مربی مطالب مربوط به مسائل تربیتی و سایر موضوعات روز را به افراد ارائه می دهد.
ارسال نظرات