نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه عمده وظایف شورای فرهنگ عمومی، سیاستگذاری بوده و هیچ ‌گونه تضادی با وظایف ذاتی دستگاه‌ های عضو ندارد، گفت: باید ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی و شورای تامین استان در چهارچوب وظایف ذاتی خود برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، تلاش ‌کنند.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۸۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ آیت الله علی خاتمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: دغدغه‌ ها و نگرانی ‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با سبک زندگی، توجه به بنیان خانواده، رعایت اخلاق اسلامی و شنیدن آزادانه نظرات جامعه، چالش ‌های اصلی و نکات برجسته ‌ای در ارتقاء فرهنگ عمومی بوده که این امر، نیازمند ارائه راهکارهایی جهت اجرای مطلوب برنامه‌ های شورای فرهنگ عمومی است.
وی با اشاره به اینکه بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئوس کلی مباحث شوراست، افزود: راهبردهای توسعه فرهنگی استان طی سال ‌های گذشته توسط یک گروه علمی، مطالعه و برای مطالعه این راهبردها از دیدگاه‌ های شورای فرهنگ عمومی کشور، اساتید مرتبط در استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان استفاده شد که حاوی نکات قوت و ملاحظاتی است که باید جهت اجرای مطلوب به ‌عنوان مبنای کار جلسات آینده شورای استان قرار گیرد تا بررسی و موارد لازم، کاسته و یا افزوده شود.
آیت اله خاتمی با اشاره به فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: اعتیاد، خطر بسیار جدی است که در صورت عدم احساس مسئولیت، در کمین تمام افراد جامعه قرار داشته و آلوده شدن حتی یک فرد نیز آسیب بزرگی به جامعه وارد می‌ کند. لذا دستگاه ‌های متولی باید میدانی ‌تر عمل کرده و با تشکیل کارگروه، راهکار و راه حل ‌های پیشگیری از این موضوع را ارائه و جهت افزایش آگاهی در اختیار جامعه، قرار دهند.

ارسال نظرات