ذوالفقاری گفت: در این چهار دهه، کشور با مشکلاتی روبه رو بوده؛ چه در مسائل اقتصادی و چه در دیگر حوزه ها اما امنیت در کشور به حد متعالی خود رسیده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۶۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور صبح امروز (شنبه) در دهمین شنبه انقلاب با موضوع امنیت که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی و در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه(محل حادثه هفتم تیر) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره میزان ونوع امنیت یک کشور صحبت کنیم باید به نوع تهاجمات و تحرکات خارجی و نوع حکومت آن اشاره کرد وگرنه نمی‌توان امنیت یک کشور را فهیمد.

ذوالفقاری گفت: تهدیدهایی که در اوایل انقلاب از داخل و خارج بر کشور تحمیل می‌شد با امروز  قابل مقایسه نیست؛ اروپایی ها درباره امنیت امروز ایران در تعجب هستند چراکه نا امنی در ایران به صفر رسیده است.

معاون امنیتی وزیر کشور با طرح این سوال که در چه شرایطی می توان گفت امنیت جامعه به هم خورده است خاطرنشان کرد: در موضوع ناامنی می توان به 3 ضلع یک مثلث اشاره کرد؛ ضلع اول تهدید های خارجی، ضلع دوم تهدیدهای داخلی و زیستی و ضلع سوم ضعف توان نیروهای امنیتی است که اگر این سه ضلع باهم ایجاد شود آن وقت کشوری دچار ناامنی می شود.

وی با اشاره به نظرسنجی که وزارت کشور در سال گذشته انجام داده بود بیان داشت: در 25 نظرسنجی که در سال 96 انجام شد «امنیت» بالاترین امتیاز را نسبت به بقیه داشت.

ذوالفقاری گفت: در این چهاردهه، کشور  با مشکلاتی روبه رو بوده؛ چه در مسائل اقتصادی  و چه در دیگر حوزه ها اما امنیت در کشور به حد متعالی خود رسیده است و در حقیقت می توان گفت که مهم ترین دستاورد، مشارکت مردم در برقراری امنیت بوده است.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اغتشاشات دی ماه سال گذشته بیان داشت: درباره تنش های دی ماه 96 اسنادی از  برهم زدن امنیت موجود است اما بازهم مردم توانستند امنیت کشور را برقرار کنند و از حرکات ضد امنیتی استقبال نکردند.

وی گفت: مهم ترین دستاورد در حوزه امنیت خود اتکایی است. این خود اتکایی با خود اتکایی رئالیست‌ها متفاوت است زیرا آن‌ها معتقد هستند که خود اتکایی باید به دولت و قدرت نظامی متکی باشد.

ذوالفقاری با اشاره به مولفه خود اتکایی انقلاب، بیان داشت: این مولفه به ولایت امر، ایده و تفکر مقاومت و دانش در حوزه دفاع متکی است.

معاون امنیتی وزیر کشور با تاکید بر لزوم خود اتکایی در حوزه دفاع تصریح کرد: نمونه تحقق این مهم در حوزه دفاعی توانمندی موشکی است با توجه به اینکه تجربیاتی در زمان جنگ داشتیم و آن هم در شرایطی حتی فروش سیم خاردار به ایران تحریم بود.

وی گفت: پایه اصلی در مساله امنیت اعتماد به مردم است؛ امنیت را می‌توان در مدیریت انقلابی جوانان پاسداری مشاهده کرد که در مناطقی که شاهد حضور گسترده ضد انقلاب بودیم  امنیت را به خود مردم سپردند و نتیجه آن موفق بود.

وی تاکید کرد: مساله موثر و لازم در تامین امنیت، بحث خداباوری و تربیت دینی است که این ارزش ها و حفاظت از آرمان ها می‌تواند به تامین امنیت کمک کند.

وی با بیان اینکه باید برای رضای خداوند کرد، اظهار داشت:  برای کسانی که در دهه های اول انقلاب در نهاد های انقلابی و امنیتی حضور داشتند مساله مادی مهم نبود بلکه در راه رضایت خدا قدم بر می داشتند؛ این موضوع توانست در امنیت کمک های بسیاری کند.

ذوالفقاری در پایان گفت: رویکرد تامین امنیت از نگاه امام(ره)، خدا و مردم بود که همین تفکر در نگاه مقام معظم رهبری هم وجود دارد؛ مشارکت مردم در حوزه های امنیت قابل محاسبه نیست و این آحاد مردم متشکل از بسیج و نیروهای مردمی است.

ارسال نظرات