عضو هیات علمی دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی در محیطی محقق شد که محیط داخلی آن پس از پیروزی بسیار پر آشوب بود؛ نهال انقلاب اسلامی بدون ساختار و سازمان بود و عملا هیچ چیزی در آن مستقر نبود و دولت و مجلس وجود نداشت.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۵۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج،دکتر علی ثابت عضو هیئت علمی دانشگاه صبح امروز (شنبه) در دهمین شنبه انقلاب با موضوع امنیت که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی و در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه(محل حادثه هفتم تیر) برگزار شد، اظهار داشت: موضوع روند تحولات محیط انقلاب در داخل، یکی از حساس‌ترین موضوعات امنیتی کشور تاکنون بوده است.

ثابت گفت: امروز با کلمه امنیت خیلی خوب و راحت ارتباط برقرار می کنیم اما باید توجه شود برای اینکه درک شود این امنیت از کجا سرچشمه گرفته و ساختار آن در کشور به چه شکل تشکیل شده است، باید به گذشته توجه داشته باشیم؛ هجمه ای که علیه انقلاب صورت می گیرد ارتباط وسیعی با ضد انقلاب و استکبار از ابتدای انقلاب تاکنون دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در چند گزاره می توان این امنیت را تعریف کرد، تشریح کرد: در گزاره اول باید گفت انقلاب اسلامی با تمام انقلاب های دنیا متفاوت است، از همه حیث نادر و استثنایی است چرا که تمام اتفاقات آن با همه انقلاب های سراسر دنیا متفاوت است؛ حتی مدل سرنگونی نظام سیاسی که در همه انقلاب ها جزو ارکان اصلی است هم در انقلاب اسلامی ایران متفاوت بود.

ثابت در تشریح گزینه دوم عنوان کرد: انقلاب اسلامی ما با عنایت همراه بود و نتیجه یک روند منطقی و متفکرانه بود و هست؛ انقلاب اسلامی برخلاف بعضی از انقلاب های جهان یک رویداد اتفاقی نبود و تحولات بعد از پیروزی انقلاب با همه چالش هایش منحصر به فرد بود چراکه تمام جبهه استکبار برای براندازی بسیج شده و مدل نقشه آنها هم متفاوت بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: تحرکات ضد انقلاب یک مدل منسجم و بر اساس نقشه بود و در سه ترفند نرم، سخت و نرم و سخت به صورت همزمان اجرا می شد که با تقسیم وظایف بین گروه های ضد انقلاب همراه بود.

ثابت با طرح این سوال که انقلاب اسلامی در چه زمانی و مکانی  و با چه رویکردی پیروز شد، بیان داشت: این سوال مهمی است که باید پاسخ داده شود؛ یکی از مشکلاتی که در نقد رژیم ظاغوت مرتکب می شویم این است که صرفا به نقد مسائل فرهنگی بسنده می کنیم.

وی تصریح کرد: از نظر غربی ها، ایران پهلوی در استراژی ناتو در مقابل شوروی تعریف می شد، این یعنی امنیت ایران در ذیل امنیت ناتو و آمریکا تعریف می‌شد و عکس آن هم صادق بود یعنی عدم امنیت آنها هم عدم امنیت ایران را شامل می شد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: انقلاب اسلامی در محیطی محقق شد که محیط داخلی آن پس از پیروزی بسیار پر آشوب و ملتهب بود؛ نهال انقلاب اسلامی بدون ساختار و سازمان بود و عملا هیچ چیزی در آن مستقر نبود و دولت و مجلس وجود نداشت.

ثابت افزود: در چنین شرایطی ضد انقلاب شکل گرفت و جبهه اصلی آنها کل کشور بود.

وی ادامه داد: این جبهه ای که ضد انقلاب علیه ایران باز کرده بود جبهه تمام عیاری بود که استکبار برای آن نقشه داشت؛ جنگ شوروی و آمریکا و رژیم صهیونیستی و در کنار آنها کشور های پیرامون ایران، محلی بود که ضد انقلاب را در آن سازماندهی می کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اوایل سال 59 یک بسته پیشنهادی که در آن یک نقشه ترکیبی علیه ایران قرار داشت به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: اولین جلسه رسمی در بغداد تشکیل شد و در این جلسه مجموعه ای از عناصر ضد انقلاب با تمام گرایش های چپ، راست، سلطنت طلب و برانداز جمع شدند و تصمیم گرفتند یک جبهه متحد عملیاتی را با فنون مختلف براندازی تشکیل بدهند؛ این بسته در سه حوزه با عملیات های ترکیبی آغاز و تاکنون دنبال شده است.

ثابت اظهار داشت: ما در همان ابتدای انقلاب شاهد عملیات‌های سنگین روانی، استهاله؛ مشغول سازی ذهنی، عصبی کردن مردم، ترور شخصیتی عناصر نظام، تحریم ها، اتهام و انگ‌زنی و رشد بی رویه و قارچی رسانه های مکتوب بودیم به طوری که بالغ بر 200 الی  300 روزنامه در ابتدای انقلاب با وجود محدودیت های چاپی و امکانات چاپ خانه ای به چاپ می رسید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به حضور تعدادی از گروه ها و ضد انقلابیون در کودتا بیان داشت: در کوتای نوژه از همه تفکرات و جریانات حضور داشتند که می توان به حضور دراویش در استان کرمانشاه اشاره کرد.

وی ادامه داد: جریان دوم، جریان التقاط بود که می توان از جریانات مجاهدین خلق و جریان فرقان و همچنین حضور بعضی احزاب و جریان ها مانند حزب خلق و یا حزب کموله یاد کرد.

ثابت گفت: جریان سوم که مخالف انقلاب اسلامی بود جریان کمونیستی و حزب توده بود که آنها در انفجار های مختلف دست داشتند و یا با سرویس های اطلاعاتی بیگانگان مانند فرانسه در ترور مردم ایران همکاری داشتند.

وی با اشاره به تعداد حملات تروریستی در اوایل انقلاب بیان داشت: سالی 3000 عملیات انفجاری در ایران رخ می داد و اهداف این گروه ها این بود که کل ارکان نظام که شامل مردم و مسئولین بودند را هدف ترور خود قرار بدهند.

این استاد دانشگاه در پایان اظهار داشت: منافقین تیم هایی ایجاد کرده بودند به نام تیم شکار آزاد که هدف آنها این بود که آزادانه مورد های هدف را مورد ترور قرار دهند.

ارسال نظرات