طی 2 ماهه ابتدایی سالجاری کل صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به وزن 305 هزار و 53 تن و ارزش 93 میلیون و 594 هزار و 139 دلار می باشد.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۴۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، نادر میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: طی ۲ ماهه ابتدایی سال جاری کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به وزن ۳۰۵ هزار و ۵۳ تن و ارزش ۹۳ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۱۳۹ دلار می‌باشد.

وی افزود: در مدت ۲ ماهه ابتدایی امسال میزان صادرات از گمرکات استان ۳۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۹۹ و از بازارچه‌های مرزی استان و نیز ۵۵ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۸۴۰ دلار بوده است.

میرشکار بیان کرد: آمار‌ها حاکی از این است که صادرات از طریق گمرکات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است و، اما صادرات از طریق بازارچه ها‌ی مرزی رشد بسیار خوبی را داشته وحدود ۱۶۷ درصد از صادرات استان از طریق بازارچه‌ها ا. نجام گرفته است.

وی در ادامه داد: بازارچه‌های مرزی استان رویکرد صادرات گرا داشته که این باعث رشد و رونق اقتصاد و بازرگانی منطقه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در همین ارتباط تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی عملکرد صادراتی قابل توجه‌ای را به خود اختصاص داده اند و از دلایل عمده این افزایش می‌توان به دسترسی آسان به بازار‌های کشور‌های همسایه، سهولت فرایند انجام صادرات و بوروکراسی اداری کمتر بازارچه‌ها نسبت به گمرکات اشاره کرد.

میرشکار ادامه داد: تراز تجارت خارجی استان در این بازه‌ی زمانی مثبت می‌باشد و به رقم ۶۵ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۴۸ رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان در خصوص عمده اقلام صادراتی از استان طی این مدت گفت: مصالح ساختمانی (سیمان)، کاشی و سرامیک، گاز، هندوانه، گوجه فرنگی و سیب درختی عمده اقلامی بوده اند که به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشور‌ها صادر شده است.


ارسال نظرات