در گردهمایی ترویجی تبیینی سبک زندگی ومصون سازی فرهنگی در ناحیه قائم شهر عنوان شد

رئیس مرکز بهداشت قائم شهر: بسیج با سابقه درخشان در ریشه کنی فلج اطفال می تواند در آگاهی بخشی مصرف دخانیات در جامعه موثر باشد.

دکتر گران: برای مبارزه ومقابله با این معضل تنها راهکار فرهنگ سازی وآگاهی بخشی است ودر این مسیر سپاه و بسیج سابقه درخشانی دارند وآن هم موضوع ریشه کنی فلج اطفال است که حتی کشورهایی مثل ترکیه ودیگر کشورهای منطقه نتوانستند این موضوع را در کشور خودشان به سرانجام برسانند.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۳۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه قائم­شهر گردهمایی ترویجی تبیینی  سبک زندگی ومصون سازی فرهنگی درقالب کمیته باورهای دینی در ناحیه قائم شهر برگزار شد.

دکتر گران ریاست مرکز بهداشت شهرستان با ذکر اینکه بزرگترین معضلی که امروزه جامعه ما با آن دست به گریبان است مصرف دخانیات است گفت : متاسفانه یکی ازبیماریهایی که واکسنی برای آن وجود ندارد مصرف سیگار ودخانیات است.

دکتر گران ادامه داد : برای مبارزه ومقابله با این معضل تنها راهکار فرهنگ سازی وآگاهی بخشی است ودر این مسیر سپاه و بسیج سابقه درخشانی دارند وآن هم موضوع ریشه کنی فلج اطفال است که حتی کشورهایی مثل ترکیه  ودیگر کشورهای منطقه نتوانستند این موضوع را در کشور خودشان به سرانجام برسانند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قائم شهر اذعان کرد : به باور من از مجرای ظرفیت  بسیج با آن سابقه ای که در گذشته داشته است می توانیم با آگاهی بخشی وفرهنگ سازی از طریق برگزاری نشستها،جلسات آموزشی وگردهماییهای مسجد محور براین معضل فائق بیائیم چرا که سن مصرف سیگار امروزه در کشورمان از 25 سال به 11 سال رسیده وتا حدود 40درصد هزینه های کشور در این موضوع است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال توانستیم با همکاری پایگاههای بسیج این اگاهی بخشی را در 10مسجد شهرستان  اجرایی بکنیم افزود : در ادامه کار بایستی پویش وحرکتی(کمپینی) شروع بکار شود برای مقابله با مصرف دخانیات با محوریت مساجد در شهرستان چرا که مساجد در گذشته علاوه بر فعالیتهای دینی و عبادی محل فعالیتهای فرهنگی،پرورشی،ورزشی و سیاسی نیز بوده و هست وتجربه وتحقیقات ثابت کرده که انسانهایی با باور دینی کمتر طعمه تهاجم فرهنگی وهجمه های هنجار شکن در جامعه قرار می گیرند.

دکتر گران با بیان اینکه نبود باور قلبی حتی در یک متخصص ریه هم می تواند منجر به سیگاری شدن وی شود تاکید کرد: حتی چنین فردی با آن همه تعلیمات پزشکی ودانسته هایی که از آسیبهای مصرف دخانی داردباز هم معتاد به سیگار می شود واین ناشی از عدم باور قلبی است وتکلیف و مسئولیت ما در اینجا این است این باور پذیری را با آگاهی بخشی در دیگران تقویت و ترویج کنیم.

این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد : آگاهی بخشی اگر درست انجام گیرد حتی با نقص قانون یا نقص عملکرد ما هم می توانددر تنزل مصرف دخانیات در جامعه ما ثمربخش باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها