حاتمیان:

انحصار استخوان کشور را پوسانده است

عبدالله حاتمیان گفت: اگر قرار است گندم، گوشت، مرغ در بازار رقابتی و با نظارت دولت به قیمت منصفانه عرضه شودنهاده‌ها نیز باید به قیمت منصفانه و در شرایط رقابتی در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۹۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص انحصار در واردات نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان، اظهار داشت: متاسفانه ایران سرزمین انحصارها است، کشاورز تمام نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار انحصاری تامین می‌‌کند به صورت مثال خودرو 5 میلیون تومانی را به قیمت 50 میلیون تومان، کود 700تومانی را 38 هزار تومان و سم لیتر 200 تومانی را لیتری 50 هزار تومان خریداری می‌کند که کیفیت و قیمت مناسب را ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از کشاورزان انتظار داریم تا علی رغم تامین نهاده‌های خود از بازار انحصاری محصول تولیدی و گندم را در بازر بورس عرضه کند، گفت: آیا امکان دارد گوشت را در شرایط رقابتی فروخت؛ اما خوراک و داروی آن را در شرایط انحصاری تامین کرد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی‌توان به دلیل تحریم‌ها واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان را خرید، در صورت خرید نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست، ادامه داد:به همین دلیل 30 میلیون قطعه مرغ از بین رفته است،این  انحصار است که استخوان‌های کشور را پوسانده و کشور با پوکی استخوان مواجه شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اگر قرار است گندم، گوشت مرغ و موارد مشابه در بازار رقابتی و با نظارت دولت و به قیمت منصفانه عرضه شود از سوی دیگر نهاده‌ها نیز باید به قیمت منصفانه و در شرایط رقابتی در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: هنوز مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و دولت باید از یک نقطه مشخص سنگ انحصار را بکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار