عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نتایج مذاکرات اوپک را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۹۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره مذاکرات اوپک در وین اظهار داشت: در این مذاکرات طرفین به دنبال افزایش سقف تولید روزانه بودند؛ اما پس از بحث و رایزنی های صورت گرفته در سازمان اوپک سقف تولید ایران همان 2800 بشکه نفت در روز بود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال همان طور که وزیر نفت کشورمان گفته است باید دید این تصمیمگیری چگونه ترجمه و اجرا می شود اما در نهایت تصمیمات قبلی سازمان اوپک در زمینه میزان تولید مجدد پذیرفته شد.

وی در این باره که اخباری منفی از مذاکرات مخابره می شود، گفت:  مهمترین مبحث مذاکرات  همان سقف تولید بود که عنوان شد.  اینکه دیگران چه تفسیری از نتایج دارند بحث جدایی است و باید دید نشست و مذاکرات امروز به کجا ختم می شود.

نماینده حاضر در مذاکرات اوپک در خصوص تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم در نشست و مذاکرات اوپک به موضوع تحریم های نفتی ایران اشاره نشده است؛ اما این نافی آن نیست که در جلسات غیر رسمی این مسئله را پیگیری نکنیم.

بهرام نیا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نشست های غیر رسمی گفت: وزیر نفت کشورمان  با شرکت های خریدار نفت ایران نشست ها و رایزنی هایی در جهت جبران تحریم ها داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت:  به صورت کلی  در مذاکرات اوپک تاکنون تصمیمات گذشته مورد پذیرش قرار گرفته است و تلاش می شود به نوعی در مسیر جبران تحریم های نفتی آمریکا گام برداشته شود.

ارسال نظرات