خبرهای داغ:
پارچه‌های ضدامواج الکترومغناطیس که چندی پیش با همکاری دو شرکت تجاری‌سازی شده بود، به ثبت اختراع رسیده و موفق به جذب سرمایه‌گذار شده است. این نوع پارچه‌ها علاوه بر ثبت اختراع داخلی و خارج موفق به کسب چندین گواهی‌نامه و جایزه از مراکز معتبر بین‌المللی شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۳۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
پارچه‌های ضدامواج ایرانی به مرحله تجاری سازی و صادرات رسید 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج، امروزه امواج الکترومغناطیس به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان مدرن تبدیل شده‌اند. تلفن‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم، تلفن‌های بی‌سیم و بسیاری از تجهیزات مورد استفاده، از امواج الکترومغناطیس برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. مطالعات متعددی در مورد رابطه این امواج با مشکلات جدی سلامت انسان انجام شده است.

این روزها حرف از اقتصاد مقاومتی و ایستادگی در مقابل تحریم‌ها بسیار است اما در عمل کمتر کسی گام واقعی برمی دارد. در همین چارچوب و در راستای افزایش سلامت جامعه به‌خصوص مادران باردار و نوزادان، دو شرکت که چندی پیش پارچه‌های ضد امواج الکترومغناطیس را تولید و تجاری‌سازی نموده بودند، حالا موفق به جذب سرمایه‌گذار نیز شده‌اند. این پارچه‌ها در قالب محصولات شکم‌بند بارداری، گن، کلاه نوزاد، لباس بارداری و پشه‌بند به ثبت اختراع داخلی و خارجی (US Patent) رسیده‌اند.

رضا احمدی، مدیرعامل یکی از این شرکت‌ها در رابطه با روند اخذ تأییدیه‌ها گفت: «روند اطمینان از صحت این محصول در داخل با انجام تست شستشو شروع شد و سپس طی گذراندن 2 مرحله آزمون کیفی و کمی، آزمایش‌های مربوط به خواص آنتی باکتریال صورت گرفت. در مرحله بعدی آزمون جذب امواج انجام شد که در این پارچه موفق به اخذ گواهی نانومقیاس و ثبت پتنت شد و نهایتاً در مرکز تحقیقات مخابرات ایران با مدل‌سازی دقیق بدن، آزمون عملکردی آن به انجام رسید. این محصول علاوه بر آنتی باکتریال بودن دارای ثبات بالای شست‌وشو و با انعکاس بیش از 99% امواج مضر، سد محکمی در برابر این امواج است».

وی افزود: تفاوت شکم‌بندهای ضد امواج ایرانی با محصولات مشابه خارجی در این است که محصول ایرانی فاقد الیاف مضر نقره است و مستقیماً با بدن تماس برقرار نمی‌سازد؛ همچنین شکم‌بندهای ایرانی امواج الکترومغناطیس را دفع و منعکس می‌کنند. درحالی‌که مکانیسم حفاظتی محصولات مشابه خارجی جذب امواج الکترومغناطیس است که این موضوع موجب ایجاد گرما در شکم‌بند می‌شود.

پارچه‌های ضدامواج الکترومغناطیس تاکنون علاوه بر اخذ تأییدیه از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت بهداشت و درمان، موفق به کسب دو مدال طلا از جشنواره بین‌المللی اختراعات، گواهی مدال از سازمان مالکیت فکری و معنوی ملل متحد و گواهی کسب کاپ و دیپلم افتخار از دانشگاه رومانی شده است.

یک شرکت سرمایه گذار  با نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اقدام به خرید انحصاری این نوع پارچه نموده شکم‌بندهای بارداری ضد امواج را به مادران باردار عرضه می‌نماید.

عسگرزاده مدیرعامل این شرکت سرمایه گذار از فناوری نانو به‌عنوان یک زمینه در حال پیشرفت در کشور یاد کرد و افزود: ما در گذشته اقداماتی را جهت سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری نانو انجام دادیم اما این فعالیت‌ها چون به‌صورت پراکنده صورت می‌گرفت به سرانجام نرسید. اما پس از آشنایی با این مجموعه، همکاری منسجمی را آغاز کردیم تا گامی در جهت پیشرفت این فناوری در کشور برداشته باشیم.

 وی با بیان این مطلب که سعی بر این است که فعالیت تجاری مجموعه به‌صورت فراگیر باشد گفت: تلاش‌های بسیاری برای آغاز یک شیوه جدید صادراتی انجام‌ و با شرکای تجاری‌ در کشورهای مختلف مذاکراتی انجام شده است. چشم انداز این مجموعه برای صادرات گسترده بسیار روشن و امیدوار کننده است.

ارسال نظرات