رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه رشد فزاینده طلاق نیز متوقف شده است، گفت: بر اساس آمار رشد ٦ درصدی طلاق به یک درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۲۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز پروژه‌های عمرانی و فن آوری اطلاعات به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه در تشریح عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: امروز در خصوص خدمات بیش از ٧ هزار دفترخانه اسناد رسمی در سراسر کشور شاهد تحولات زیادی هستیم و بخش زیادی از بروکراسی در این زمینه حذف شده است.

وی افزود: در صدور اسناد مالکیت رشد ٢١ درصدی و در حوزه خدمات دفاتر اسناد رسمی هم ١٩ درصد افزایش داشته ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: یکی از مسایل امیدوار کننده که در گذشته باعث نگرانی بود روند کاهشی وقایع ازدواج بود. در دوماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ٦ درصدی واقعه ازدواج را داشتیم.

وی  با بیان اینکه رشد فزاینده طلاق نیز متوقف شده است، گفت: بر اساس آمار رشد ٦ درصدی طلاق به یک درصد رسیده است.

تویسرکانی با اشاره به آمار بانک جهانی در سال 1313 و رتبه کل کشور که 145بوده است،گفت: در سال 2016رتبه ایران در بین ١٩٠ کشور به 118 رسید.

وی افزود: در سال 2017رتبه ایران 120 و رتبه مربوط به ثبت مالکیت 86بود.رتبه فعلی ایران 124 در بین 189کشور است. 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از هم ردیف بودن ایران با کشورهای پیشرفته در این رابطه خبر داد.

وی با اشاره به افتتاح از پروژه های عمرانی در کشور همزمان با هفته قوه قضاییه گفت: این پروژه ها در ٤ استان فارس، اردبیل، کرمانشاه و بوشهر افتتاح می شود.
وی با اشاره به تعداد ممنوع الخروجی های ناشی از بدهکاری گفت: در سال ٩٥مجموع افرادی که در رابطه با بدهکاری ممنوع الخروج شدند٢١ هزار و٥٢٥ نفر بود که از این تعداد١١ هزار و ٨٧٥ نفر در سال ٩٦ بدهی شان وصول شده ورفع ممنوع الخروجی شده اند.

تویسرکانی تصریح کرد: همچنین در سال ٩٦ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موقق شد ٦٤ هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی را وصول کند.

ارسال نظرات