بکتاشی:

امضا کنندگان نامه مذاکره با آمریکا مگر تجربه پرهزینه برجام را فراموش کرده‌اند

دبیرکل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران گفت:امضا کنندگان نامه مذاکره با آمریکا مگر تجربه تلخ برجام را فراموش کرده‌اند، آنها باید بدانند که کدخدای افسار گسیخته‌شان، به هیچ اصول و قاعده‌ای پایبند نبوده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۶۶۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بکتاشی دبیرکل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران با اشاره درخواست برخی از اصلاح‌طلبان برای مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: در زمانی که از برجام لباسی تکه پاره به جا مانده است و تنها فایده چند سال مذاکره و صرف هزینه‌های عظیم ملت شریف ایران فقط و فقط شناخت ماهیت پلید آمریکا بوده ، البته ماهیتی که برای بسیاری از دلسوزان نظام از دیرباز عیان بوده، شنیدن بعضی از حرفها و مغالطه‌ها بسان طنازی می‌ماند.

وی افزود: در دولت اول آقای روحانی مسولین دیپلماسی و شخص آقای رئیس جمهور مذاکرات مستقیم با آمریکا را در دستور کار خود قرار دادند از تماس تلفنی آقای پرزیدنت اوباما با رئیس دولت ایران گرفته تا ملاقات‌های گاه و بی گاه آقای ظریف با «جان کری» عصا به دست، اما چه شد؟ به نتیجه ای که هم اکنون مشاهده می‌کنیم، رسیدند.

بکتاشی یادآور شد: می‌گفتند برجام توافقی قوی و منسجم است که امکان خروج از آن وجود ندارد و این توافق در تمام مصاحبه‌ها و حتی مناظرات انتخاباتی به عنوان یک افتخار تبلیغ می‌شد اما زمان خیلی از ابعاد آن را نمایان ساخت و هم اکنون روی دیگری از آن را مشاهده می کنیم.

این فعال دانشجویی یادآور شد:  نگارندگان نامه مذاکره با ترامپ باید بدانند که کدخدای افسار گسیخته شان، به هیچ اصول و قاعده‌ای پایبند نبوده و در همین مدت کوتاه زمامداری آمریکا به توافقات گوناگون رحم نکرده است و به تمام منافع جمعی مردم جهان پشت کرده است. حال این نگارندگان نامه با چه قصد و غرضی کلمات نامه را کنار هم چیده اند؟ چگونه به خودت اجازه می‌دهند بر موجی سوار شوند که خود و جریان فکریشان مسبب ایجاد چالش‌هایش بوده‌اند؟

وی افزود: اینها چگونه می گویند فرصت مناسب دولت اوباما از دست رفته است؟ چرا تاریخ نمی خوانند آمریکا دموکرات و جمهوری خواه ندارد این یک بازی است برای فریفتن ساده لوحان جهان، آمریکا آمریکاست ندفه‌اش نحس و نجس است، نکند هنوز هم برجام را فتح الفتوح می دانند و حضور اوباما را در مسند امور آمریکا شانس خود! 

بکتاشی تاکید کرد: جماعتی که از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم سواستفاده می کنند مشکلاتی که بخش اعظمی از آن منشا داخلی دارد و ربطی به برجام و FATF و دیگر مسائل اینچنینی ندارد، نکند می‌خواهند از آب گل آلود برای خود مارماهی صید کنند. حرف از مذاکرات بدون هیچ پیش شرطی می زنند و می‌گویند می تواند از موضع قدرت و حفظ منافع ملی انجام شود، اگر افرادی غرب زده و با تفکرات مسموم شما در مسند تصمیم سازی و تصمیم گیری وجود داشته باشند چیزی از موضع قدرت و عزت ملی به جا نخواهد ماند.

 دبیرکل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران یادآور شد: عزت ملی یک بار با مذاکرات نافرجام برجام خدشه دار شده است اکنون زمان اقتدار است، البته این کلمه اقتدار و عزت برای نویسندگان نامه واژه ای غریب است. تکلیف آمریکا و متحدان خارجی آن که مشخص است تمام تعجب ما از کسانی است که در داخل آب در هاون دشمن می کوبند، ژست دفاع از مردم می‌گیرند ولی در عمل گرا به دشمن می دهند.

بکتاشی تصریح کرد: بهتر است دفاع از عزت را به کسانی بسپاریم که تاکنون عزت این سرزمین را حفظ کرده اند، مردم فهیم ایران به خوبی درک کرده اند چه کسانی در پی عزت آفرینی برای این مرز و بوم قدم برداشته اند و چه کسانی گاه و بی گاه قلم براشته و به عزت و معیشت مردم خدشه وارد کرده اند.

وی گفت: فرار روبه‌جلوی این جریان معلوم الحال هیچ فایده ‌ای ندارد در زمانی که برجام حاصل چند سال مذاکره به سمت سوی پیوستن به زباله دان تاریخ می رود، مذاکره با نقص عهد کننده و اعتماد مجدد به آن و اخذ تعهد خیالی جدید از آن حرفی است برای بهانه دادن به جریانات خارجی جهت فضا سازی علیه ایران و البته عبث بی هوده و ابتر.

ارسال نظرات
آخرین اخبار