امام جمعه زاهدان:

مقاومت مردم یمن در مقابل متجاوزان تحسین برانگیز است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مقاومت مردم یمن در مقابل جنایات متجاوزان برای تصرف بندر الحدیده بسیار قابل تحسین است.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۷۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلو چستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به این مطلب که این روز‌ها دنیا شاهد جنایات وقیحی است که از جمله آن‌ها سکوت مدعیان حقوق بشر درمقابل بمباران یمن برای تصرف بندر الحدیده است، گفت: متجاوزان در این اندیشه اند که با تصرف بندر تجاری الحدیده یمن می‌توانند زندگی مردم این کشور را ساقط کنند، اما مقاومت جانانه مردم تاکنون دشمن را ناامید کرده است.

وی با تاکید به اتفاقات اخیر در استان افزود: این حوادث در بستر‌های قومی و گاه مذهبی و اجتماعی بشدت التهاب بوجود می‌آورد مانند حرف‌هایی که یک استاد دانشگاه بر زبان آورد که می‌توانست به یک فاجعه عمومی تبدیل شود یا درگیری میان دو دانشجوی شیعه و سنی که از شوخی شروع شد و ممکن بود به یک بحران اجتماعی تبدیل شود و درگیری در مرز‌ها که با صبوری و شکیبایی مرزبانان موجب شد مراودات میان ۲ کشور حفظ شود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: ماجرایی که در ایرانشهر بوجود آمد و فردی ناپخته این مساله را بدون مشورت با مسولان در نماز عید مطرح کرد و موجب التهاب در جامعه شد از دیگر اتفاقات و حوادث استان بود.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: در اتفاق اخیر ایرانشهر تنها سه نفر شاکی وجود دارد و تاکنون ۲ نفر متهم هم دستگیر شده اند و پیگیری برای دستگیری بقیه همدستان دخیل در این واقعه ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: نشر این خبر برای نظام اسلامی هزینه ساز و با احساسات مردم بازی شد مردم عزیز ما بدانند مسئولان، فرزندان گمنام امام زمان(عج) و عزیزان سپاه و اطلاعات سپاه این حادثه را با حساسیت پیگیری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: دشمن بدنبال سوء استفاده است که ما باید با هوشیاری از آن جلوگیری کنیم.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: امروز دشمن برای شکستن وحدت ملی ما تلاش کرده و در این زمینه از اتفاقات کوچک و در مواردی بدون غرض، استفاده کلان می‌کند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و آب‌های زیرزمینی گفت: دومین بحران بزرگ دنیا کم آبی و مهمترین بحرانی است که شرایط زیست محیطی انسانی و حیوانی را تهدید می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ایران از جمله کشور‌هایی است که در کمربند خشک بیابانی قرار دارد و با مشکلات جدی تری روبرو است و اگر مصرف بهینه پیش بینی نشود این بحران بسیار جدی خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار