خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد

اجرای دوره‌های تخصصی برای استعداد‌های برتر قرآنی در قم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: این اداره کل در استان دوره‌های تخصصی برای استعداد‌های برتر قرآنی برگزار کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۶۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
اجرای دوره‌های تخصصی برای استعداد‌های برتر قرآنی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به محور‌های کاری سازمان تبلیغات اظهار کرد: این سازمان ۱۰ محور کاری دارد که از جمله این محورها، فعالیت‌های قرآنی است، سازمان تبلیغات در گذشته در این زمینه تصدی گری داشت، اما رویکرد این سازمان در عرصه فعالیت‌های قرآنی تغییر کرده است و وظیفه سازمان تبلیغات در این عرصه از تصدی گری به عرصه کارشناسی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در استان قم دوره‌های تخصصی برای استعداد‌های برتر قرآنی برگزار کرده است، همچنین شاهد برگزاری دوره‌های تخصصی برای تربیت کادر قرآنی در قم بودیم تا نیاز‌های این حوزه در زمینه کادر برطرف شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: از جمله وظایف این سازمان صدور مجوز برای موسسات قرآنی و نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها است، همچنین وظیفه صدور مجوز برای چاپ قرآن بر عهده سازمان تبلیغات است.

اسکندری اعزام مبلغ را از وظایف سازمان تبلیغات دانست و تصریح کرد: این سازمان در مناسبت‌هایی همچون محرم، صفر، ایام فاطمیه و ماه مبارک رمضان با ساماندهی مبلغین با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، مبلغ اعزام می‌کند، همچنین استقرار روحانی در روستا‌های بالای ۲۰۰ خانوار جمعیت استان قم نیز از جمله وظایف سازمان تبلیغات است و این مبلغین نیاز‌های مردم را پاسخ می‌دهند، ساماندهی خانه‌های عالم بر عهده این سازمان است.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات یک سری شبکه‌های منسجم در عرصه تبلیغات به وجود آورده است، همچنین در عرصه مساجد علاوه بر آموزش‌ها، برگزاری اردو‌ها را دنبال می‌کنیم و این سازمان طی چند سال اخیر برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن را در مساجد استان قم دنبال کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: آموزش‌های تخصصی این سازمان پیرامون فرق، مذاهب و نحله‌های انحرافی است و دشمنان به دنبال شبه پراکنی در خصوص عقاید مذهب حقه شیعه است.

اسکندری با پرداختن به بحث سبک مذهبی و آسیب‌های اجتماعی را از جمله رویکرد‌های سازمان تبلیغات استان قم دانست و تصریح کرد: این سازمان در عرصه اوقات فراغت برنامه‌های زیادی اجرا کرده است، همچنین سازمان تبلیغات سایت تبیان استان قم را طراحی کرده است که روزانه ۱۰ هزار نفر به این سایت مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح سفینة النجاة را برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در استان قم دنبال می‌کنیم، دشمنان به صورت جدی به دنبال ایجاد مشکلات در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور هستند و سست کردن بنیان خانواده هدف آن‌ها است و ما نباید اجازه بدهیم که اختلافات خانوادگی به طلاق منجر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: باید هیأت‌های مذهبی نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق توجه داشته و مردم نباید منتظر دستگاه‌های دولتی در این زمینه باشند. در مناطقی از شهر قم طرح سفینة النجاة با همکاری ۱۰ نفر از ائمه جماعات مساجد در حال اجرا است و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان قم و معاونت تهذیب حوزه علمیه در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان دست به دست هم دادند که اجازه ندهند مردم و نظام اسلامی به اهداف خود برسند، هم باید دشمنان خارجی را مایوس کنیم و هم مراقب عوامل داخلی آن‌ها باشیم، باید به سرعت به سمت اهداف خودمان برویم، نباید در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم. دشمنان به دنبال ضربه زدن به اهداف انقلاب هستند، ولی ما با پیروی از مقام معظم رهبری در برابر دشمنان می‌ایستیم، نسبت به آینده امیدوار هستیم و اطمینان داریم که دشمنان ما زمین گیر می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار