سید ساجد یعقوبی
امام جمعه جعفرآباد مغان گفت: انسان زیرک دوبار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود و برخی که فکر مذاکره مجدد با آمریکا و ترامپ را دارند بدانند که این اتفاق دیگر نخواهد افتاد.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۴۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

مذاکره مجدد با آمریکا دیگر اتفاق نخواهد افتاد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار کرد: انسان زیرک دوبار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود و برخی که فکر مذاکره مجدد با آمریکا و ترامپ را دارند بدانند که این اتفاق دیگر نخواهد افتاد.

وی به نامه عده‌ای ورشکسته و خود فروخته سیاسی برای مذاکره مستقیم با ترامپ اشاره‌کرد و افزود: چنین افرادی انگار در خواب خرگوشی به سر می‌برند و یادشان رفته که همین دو ماه پیش بود که ترامپ از قرارداد بین‌المللی برجام خارج شد و سخت‌ترین و شدیدترین تحریمها را علیه مردم ما اعمال کرد.

امام جمعه جعفرآباد ضمن تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفت: جنگ اقتصادی که دشمن با اجرای آن در صدد ایجاد یأس و ناامیدی در میان ملت و ایجاد نارضایتی و نهایتا ضربه‌زدن به نظام اسلامی از طریق ایجاد آشوب و ناامنی است خواب شومی است که مقابله با آن همت و تلاش همگانی مسؤولین، نخبگان، احزاب و مردم را می‌طلبد تا با حمایت از تولید و اقتصاد داخلی و روشنگری در جامعه نقش شوم آنان را نقش بر آب کنیم.

باقری ضمن محکومیت جنایت وهابیت در هشتم شوال سال 1344 قمری در تخریب گنبد و بارگاه متبرکه ائمه بقیع تصریح کرد: امروز، تفکر افراطی و تند وهابی‌ها و سلفی‌ها که مورد حمایت رژیم ظالم سعودی و حامیان منطقه‌ای و استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است خطرناک‌ترین ابزار برای تخریب چهره اسلام و مایه اختلاف میان مسلمین است که نمونه بارز آن جنایات چندین ساله آنها در یمن و سکوت مدعیان حقوق بشر است.

وی با گرامیداشت روز اصناف و تبریک و تهنیت این روز به بازاریان گرانقدر به نقش مهم و اساسی آنان در چرخه اقتصاد کشور و رفع نیازمندی‌های مردم اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان با رعایت نیازهای ضروری و پرهیز از واردات کالای غیرضروری خارجی و حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی می‌توانند نقش مهمی در تحقق شعار سال در راستای اقتصاد مقاومتی ایفا نمایند.

امام جمعه جعفرآباد از بازی‌های جانانه و دلاورانه قهرمانان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال که موجب غرور و شادی مردم ایران شد، تشکر کرد و با اشاره به بازی فوق‌العاده در برابر اسپانیا که تحسین مقام معظم رهبری را هم برانگیخت بیان کرد: با مقاومت و ایستادگی ابرقدرت فوتبال را به چالش کشیدیم و دنیا غیرت بازیکنان ایرانی را تحسین کرد.

باقری با اشاره به هفته اول تابستان، هفته صرفه جویی در مصرف آب به بیان اهمیت نقش آب در زندگی انسان پرداخت و ضمن بیان آیات و روایات در این زمینه اسراف و زیاده‌روی بخصوص در مصرف آب را عملی ناپسند و شیطانی بیان کرد و با توصیه به مصرف صحیح و صرفه جویی در مصرف آب از همگان خواست تا قدر این نعمت الهی را بدانند.

وی همچنین با گرامیداشت اول تیر روز اطلاع‌رسانی و تبلیغ دینی و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور حضرت امام(ره) این روز را به روحانیون و مبلغان دینی تبریک گفته و ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران سازمان تبلیغات اسلامی این سازمان را از برکات و صدقات جاریه حضرت امام(ره) عنوان کرد و افزود: در چنین دورانی که در جنگ نرم فرهنگی با دشمن به سر می‌بریم لازم است روحانیون و علما با مجهز شدن به دانش روز پاسخگوی نیاز جوانان باشند.

ارسال نظرات