خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته، با اشاره به هفته قوه قضائیه، گفت: انقلابی گری و داشتن رفتارهای عادلانه، خردمندانه و دلسوزانه ولی قاطع باید محور رفتارهای دستگاه قضایی باشد و در کنار دقت، سرعت بخشی در رسیدگی ها به پرونده باید بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۲۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، افزود: قوه قضاییه رکن رکین امنیت در جامعه است که لازم است بدنه این قوه از سلامت بالایی برخوردار باشد تا جامعه اسلامی نیز در سلامت و امنیت تدوام حیات داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع معاهده FATF بیان کرد: این طرح  که مدتی است در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود طرحی است ظالمانه و سلطه طلبانه از سوی استکبار که باید نمایندگان مردم در مجلس در برخورد با آن به وظیفه دینی و ملی خود عمل کنند.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: داشتن روحیه ایمان، رفتاری عقلانه و مدبرانه مهم ترین شاخصه نمایندگان مردم از منظر رهبر انقلاب است و همچنین پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری باید مهم ترین اولویت زندگی وکلای ملت در مجلس باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهارداشت: مبلغان دینی و روحانیت باید اسوه و الگوی جامعه باشند و با موقعیت شناسی و استفاده از ابزارهای نوین دین اسلام را تبلیغ و دستاورد های انقلاب را در جامعه بازگو کنند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه گشایش در رزق و روزی برای امتحان بندگان از سوی خداوند است، اظهارداشت: براساس آن باید در زمان تنگدستی صبر پیشه و از توجه به مال حرام اجتناب کنیم تا از این امتحان سربلند بیرون آئیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اضافه کرد: گشاده رویی در خانواده و روابط اجتماعی و برخورد با همکاران ، زیر دستان و دوستان از جمله موضوعاتی است که موجبافزایش رزق و روزی می شود.

زمان تنگدستی باید صبر پیشه و از توجه به مال حرام اجتناب کرد

وی ادامه داد: سخت گیری بی جهت و فاسد کننده موجب کمی روزی می شود و برعکس آن مساعدت و دستگیری از برادران دینی گشایش در رزق و روزی جامعه را فراهم می آورد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر خطبه های این هفته، یادآور شد: توجه همه خانواده های ایرانی به صرفه جویی در مصرف آب و برق از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه سرانه مصرف ایرانیان دو برابر متوسط مصرف جهانی است و این در حالی است که میزان بارندگی در کشور بسیار ناچیز است.

 

ارسال نظرات