خبرهای داغ:
رئیس بنیاد بین المللی مولانا گفت:امید دارم همایش جهانی میراث جهانی شاهرود بسطام خرقان شروعی برای گسترش آموزه های بزرگان ما یعنی صلح و همدلی باشد.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۰۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آسین چلبی در آیین پایانی همایش میراث جهانی شاهرود ، بسطام و خرقان در محل برج کاشانه بسطام در سخنانی افزود: مردم ایران و ترکیه همیشه همسایگان خوبی برای هم بوده و هیچ چیزی نمی تواند قلب های آن ها را از هم جدا کند.
نواده بیست و دوم مولانا با تشکر از دعوتش برای حضور در ایران یادآور شد: برنامه علمی همایش بسیار آموزنده بود ، با دانشگاه های سلجوق و قارص هماهنگ می شود تا نشست علمی بین المللی با حضور استادانی که در این همایش حضور یافته بودند، در ترکیه نیز برگزارشود.
وی افزود: امید دارم این همایش شروعی برای گسترش آموزه های بزرگان ما یعنی صلح و همدلی باشد.
شهرام ناظری، هنرمند برجسته کشور هم با بیان اینکه بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی حامل پیام معنوی انسانی و حکمت خسروانی بودند، افزود: پس از سال ها فراموشی و غفلت مسوولان برگزاری این همایش اتفاقی بسیار ارزنده بود .
وی ابراز امیدواری کرد نام، کردار و سخنان این 2 تن برای جهانیان بیشتر آشکار شود.
در این آیین رییس بنیاد بین المللی مولانا عضویت افتخاری شهرام ناظری را در این بنیاد اعلام نمود.
تقدیر از برگزار کنندگان و دست اندرکاران این همایش و دف و نی نوازی شاهو عندلیبی و اجرای یک قطعه موسیقی سنتی از دیگر بخش های این برنامه بود.
آیین پایانی همایش یک روزه میراث جهانی شاهرود، بسطام و خرقان با شرکت گسترده مردم منطقه و نیز میهمانان داخلی و خارجی در محوطه برج کاشانه بسطام برگزار شد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها