معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده سماء استان البرز در گفتگو با «بسیج»؛
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده سماء استان البرز گفت : در فضای اردوهای جهادی، هوای تزکیه نفس برای جوانان به وجود می‌آید. فضای این گروه‌ها بسیار ارزشی است و سبب رشد اخلاقی شرکت کننده‌ها می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۴۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسییج از کرج ، حمید رضا جوانبخت معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده سما استان البرز با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است گفت: در وهله اول آغاز این سازندگی، ساختن خود است. به عبارتی خودسازی، اولین هدف اردوی جهادی است؛ همان‌طور که برترین جهادها جهاد اکبر در معرکه نفسانیت است. می توان فهمید که همراهی این خودسازی در کنار کمک به هم میهنان مان در مناطق محروم، چه برکتی خواهد داشت. 

 اردوهای جهادی مصداق کار فرهنگی تاثیر گذار است

حمید رضا جوانبخت در ادامه با توجه به اینکه حضور قشر فرهیخته و آینده ساز جامعه در چنین میادینی، آشنایی ملموس با مشکلات و ایجاد دغدغه برای رسیدن به جامعه مهدوی و آرمان شهر مطلوب را نیز سبب می‌گردد، افزود: در فضای اردوهای جهادی، هوای تزکیه نفس برای جوانان به وجود می‌آید. فضای این گروه‌ها بسیار ارزشی است و سبب رشد اخلاقی شرکت کننده‌ها می‌شود. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده سما استان البرز تاکید کرد: دانشجویان داوطلبی که در اردوهای جهادی شرکت کرده‌اند می ‌توانند با شناسایی ظرفیت‌ های منطقه ‌ای برای ایجاد اشتغال بومی به پشتیبانی دانشی که فراگرفته ‌اند در ایجاد اقتصادی مقاوم و کارآفرین نقش مهی ایفا کنند. 

وی در پایان با اشاره به اینکه اردوهای جهادی مصداق کار فرهنگی تاثیر گذار است، خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی با هدف خدمت بی منت به مردم به ویژه روستابیان با محور برنامه های خودسازی، خودباوری و رشد روحیه خوباوری و اعتماد به نفس در جوانان برگزار می شود.

ارسال نظرات