نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

یکی از آفت های دانشگاه سیاست زدگی است/ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک به اقتصاد دانشگاه و شهرستان

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت:ماموریت اصلی ما در دانشگاه تربیت دانشجو و دانشگاه در کمک به اقتصاد مردم و تولید در عرصه های مختلف است.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۱۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در تالار دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه در سخنانی با اشاره به توسعه که بحث روز جهان و منطقه و کشور است افزود: تلاش های زیادی در این عرصه شده است و در شهرستان تلاش شده است که توفیق داشته ایم و نداشته ایم که جایی خودمان مقصر بودیم و استان و دولت که به دنبال مقصر نیستیم و باید ببینیم چگونه می توانیم توسعه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نتوانستیم کشاورزی قوی داشته باشیم با اینکه قطب کشاورزی بوده ایم ادامه داد: در معدن و صنعت هم ما عقب هستیم و اتفاق خاصی نیفتاده است و در معدن ما هنوز خام فروشی در استان داریم و معضلات اجتماعی هم بعضاً داریم مثل معدن بوکسیت تاش که خام فروشی است و معضلاتی داریم.
حسینی شاهرودی با اشاره به موفقیت حوزه علم و دانشگاه در شهرستان گفت: توانمندسازی شهروندان ما که دانشجو شوند و به فکر شهر باشند و در کنار آن اساتید برتر را داشته باشیم در شهرستان که بالغ بر چند هزار استاد در شهرستان شاهرود و میامی داریم و دانشجویان غیربومی که آمدند و تربیت شدند و خدمت می کنند.
وی اضافه کرد: این توسعه علمی را در سه سالن داشتیم اما رسوب آن داخل شهرستان اندک بوده و بهره از حضور اندیشمندان و اساتید و بزرگان تربیت شده و حاضر را ببریم و باید آسیب شناسی بشود.
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس افزود: ما نگاهی به این موضوع اندیشمندان و صاحبان علم را داشته ایم و سراغشان رفتیم تا از وجودشان استفاده کنیم و این توسعه علمی و انسانی بسیار مطلوب بوده و مدیون نگاه همه عزیزان و مسئولین گذشته و حال هستیم که تلاش کردند.
وی با اشاره به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نمی توان به راحتی حذف کرد و یک ناستولوژی است این دانشگاه و ما چقدر تلاش کردیم در راستای ایجاد این دانشگاه و همه تلاش کردند و کار شروع شد و در همه شهرستان ابن فضا حاکم شد و بزرگان کشور دنبال این موضوع بودند و رهبری انقلاب و مرحوم هاشمی و امام راحل تلاش کردند که پا بگیرد تا نیاز جامعه را جواب دهد و به داد کشور رسید در آن زمان.
عضو خانه ملت افزود: دانشگاه هر وقت دچار سیاست زدگی شود دچار مشکل می شود و دانشجو باید سیاسی باشد اما مستقل و این توصیه به رئیس دانشگاه است که ما مشکل داریم و اثرات و ثمرات آن را می بینیم و دانشگاه سیاست زده شود آسیب می بیند.
وی ادامه داد: دوران یازده ساله ریاست دکتر بدیعی دوران پیشرفت و شکوفایی دانشگاه قرار داشت و به بلوغ رسید و باید به کمک مسئولین جدید آمد و مشورت داد را رشد و تعالی داشته باشد و در بین بیش از دو هزار واحد دانشگاه آزاد در حوزه پژوهشی در جمع ۹۹ دانشگاه برتر باشد و حدود دوازده دانشگاه در حوزه علوم پزشکی و دیگر که شاهرود همزمان دانشگاه علوم پزشکی را دارد و شهرستان شاهرود منحصر است که دو دانشگاه علوم پزشکی دارد از برکت گذشتگان اتفاق افتاده است.
وی با اشاره کاهش دانشجو و منابع دانشگاه متصل به شهریه دانشجویان و کاهش به اداره دانشگاه لطمه وارد می کند افزود: همه زحمت کشیدند و توسعه هزینه دارد و رئیس جدید هم در دانشگاه آزاد بود و آرزوی توفیق برای وی داریم که انسان بی حاشیه و متدین و زحمتکش هستند.
حسینی با بیان اینکه نگاه من سیاسی و گروهی و باندی نیست گفت: باید تلاش کنیم مشکلات دانشگاه حل شود و بدهی های این دانشگاه برطرف شود که این توسعه هزینه داشته است، باید تلاش کنیم بیمارستان این دانشگاه توسعه یابد و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان هم باید حمایت کند و دیگر حوزه های دانشگاه باید حمایت کنند و تعامل بین دانشگاهی ایجاد شود و باید تلاش کنیم اقتصادی کنیم دانشگاه را که دانش بنیان شود و این شرکت ها کمک اقتصادی به دانشگاه ها کنند.
وی عنوان کرد: ماموریت اصلی ما در دانشگاه تولید دانشجو به ایجاد اقتصاد در شهرستان و کمک به تولید در عرصه های مختلف و توانمندی دانشگاه ها درخدمت مردم و اقتصاد مردم ایجاد شود که اگر نیفتد اقتصاد پایدار نداشته باشیم.
حسینی شاهرودی افزود: هر کجا که در شرایط خاص تهدید و تحریم قرار گرفتیم ملت و‌جوانان و دانشمندان ما درعرصه آمدند و ما موفق شدیم و باید تلاش کنیم در این مسیر حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه ما آمایش سرزمینی را مد نظر قرار دادیم در این چند سال ادامه داد: با کمک دانشگاه ها ما آمایش سرزمینی مصوب سازمان برنامه ریزی را ایراد گرفتیم و تلاش کردیم و خروجی ما از آمایش شهرستان مطلوب شد و حضور دانشگاه ها در بحث آمایش اولین قدم بود که دانشگاه وارد شد و اثرگذار بود و باید ادامه دهیم.
عضو خانه ملت با اشاره به توجه به اولویت های شهرستان گفت: باید همه تلاش کنیم و با تعامل و همکاری توسعه شهرستان را پبش ببریم.
وی با اشاره به انتظار از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در زمینه توسعه واحد‌های دانشگاهی استان گفت: باید تلاش کرد در این زمینه رو به جلو حرکت کنیم تا افول ایجاد نشود و باید کیفی سازی شود مجموعه و به بدنه جامعه اتصال ایجاد شود در این زمینه و شاهد شکوفایی این دانشگاه باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار