مدیر یک شرکت داخلی از صادرات تراورس ایرانی به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: در این راستا طی یکسال اخیر مذاکرات متعددی را با عمانی‌ها انجام داده‌ایم اما به دلیل دیپلماسی موجود مقداری این برنامه با کندی پیش می‌رود.
کد خبر: ۹۰۲۸۳۹۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران ومعماری، آرش میرابیان در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه بریس بزرگترین شرکت تولید کننده تراور‌س بتنی‌ خاور‌میانه است، اظهار کرد: با استفاده از دانش مهندسان ایرانی تراورس با قابلیت پشتیبانی خطوط سریع‌السیر ریلی تا سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و خطوط ریلی باری با ظرفیت بار محوری ۳۰ تن تولید شود.

وی با بیان این‌که از سال ۹۰ تاکنون ۱.۵ میلیون عدد انواع تراورس بتنی برای تامین نیاز راه‌آهن و مترو تولید شده است، افزود: یکی از برنامه‌های ما تامین نیاز  مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی  بوده به طوریکه انواع تراورس با عرض خط و یراق آلات مختلف تولید شده است.

وی با یادآوری این‌که  امتداد خط ۱ مترو تهران-فرودگاه امام(ره)، مترو کرج- هشتگرد، قطار حومه‌ای  تهران- ورامین - گرمسار، راه آهن ملایر- کرمانشاه، راه آهن میانه- تبریز و... از جمله پروژه‌های در دست اجرای بریس برای تامین تراورس است،  تصریح کرد: راه آهن خواف-هرات، یزد-اقلید،‌مترو مشهد و... نیز از دیگر پروژه‌های مهم در دست اجراست.

قائم مقام بریس با یادآوری امضای تفاهمنامه با راه آهن سوریه برای صادرات تراورس گفت:‌ همچنین در حال مذاکره با برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان برای صادرات تراورس هستیم، این مذاکرات حدود یکسال است که در جریان بوده اما دیپلماسی‌های معمول روند نهایی شدن صادرات تراورس به این کشور را کُند کرده است.

میرابیان همچنین از طلب ۱۴ میلیارد شرکت متبوعش از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و راه‌آهن خبر داد.

ارسال نظرات