خبرهای داغ:
یادداشت/ صادق چگینی

اشک هایتان را پاک کنید! رسم مردی به جا آوردید!!

تیم ملی ایران علیرغم تحریم های آمریکایی پا در عرصه جام جهانی نهاد تا به تمام دنیا نشان دهد، ایران سرزمین شیر های رام نشدنی است!
کد خبر: ۹۰۲۸۳۸۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

خبرگزاری بسیج قزوین: بهترین و قدرتمندترین تیم دنیا در برابر ایران صف آرایی و برای خود داستانهایی تخیلی بافته بودند که ایران را با چند گل خواهند کوبید!
اما ایران سرزمین شکست غولهاست و همیشه به رسم شاهنامه مبارزه می کند!
اسپانیا با تمام امکاناتش و ستاره های مثال زدنی اش هیچگاه در تور شکارچیان مبارز ایرانی گرفتار نشده بود تا طعم ترس را با تمام وجود حس کند!
انجا که دو بازیکن ایران توپ را در خط دروازه نگه داشتند و بیرانوند هم با کنار زدن مردان خوش غیرت ایرانی توپ را گرفت!! گویا ۳۶میلیون نفر در خط دروازه های خرمشهر به خط شده اند تا تمام دنیا زمین گیر شوند.
ایران سرزمین پهلوانان و شیر های افسانه ای که همواره شاخ دیوها را شکسته است!
قومی بلند پرواز و آواز های آسمانی که  در زیر خاکستر های مغول و اعراب دوباره جوانه زد تا بدانند ملتی که ریشه دارد هرچقدر سرش را ببرند تنه و ریشه اش مستحکم تر و شاخ های زیباتر و نوبرانه می دهد و در برابر هر تند بادی به راحتی نمی شکند.
آن روز که با اسپانیا توپ گرد هزاران چرخ زد تا گردش روزگار نام ایران را جاودانه کند. ۸۵میلیون ایرانی و طیف عظیمی از مستضعفان که گرفتار دولت هایشان هستند بر ساق پایتان بوسه زدند.
سرزمین رستم ها و سهراب!
سرزمین اسفندیار، چه مردانی پرورانده است این خاک که مبارزه اش مردانه و در برابر قدرت های بی بدیل می ایستند!
امروز غول فوتبال دنیا در برابر شما زانو زد و از اینکه در این مبارزه گرفتار طایفه مردان پارسی شده است،ترس را در وجودشان حس کردند!!
بیرانوند که با دستانی بلند همانند زردکوه و دنا در برابر مهاجمان ایستاده بودند،مردان اندلس را یاد صلاح الدین ایرانی انداخت که هیچ کاخ و تاجی با سپاه بسیار در برابر ایران نمی تواند مقاومت کند!
اصلا بیرانوند نسلی از طایفه کاسی ها که در دوران کهن آشوریان را در هم کوبیدند تا قدرت نمایی دشمن را باشکست تاریخی اش ثبت کند،همانند زاگرس بلند آوازه بود!
گویی سدی چون زاگرس درون دروازه است،نسلی از لرستان،نسلی از شاپور خواست !
وحید امیری همانند کشکان در همه جا برکت را به ساق هایش دوخته بود!
دره بادام لرستان و ایران لایی تماشایی شیر لرستان را تماشا کرد و ثابت که لرستان مردان روز جنگ و صخره اند!
شهرستان چگنی آن شب به اندازه کشکان اشک ریخت برای قهرمان افسانه ایش!
سپید کوه ایستاد و تا زانوهایت خم شد که اشک تنگه هرو، اشکف و چگه میرزا برایت لالایی بخوانند!
درختان بلوط شبنم ها را در آغوش گرفتند تا در چشمی تر با مردان بلند آوازه سرزمینش شادی وغم را همراه کنند!
مهدی طارمی پسر دوست داشتنی فوتبال ایران که به مولای پهلوانان علی اقتدا می کند واقعا در خیبر فوتبال دروازه های اسپانیا را کند تا به همه ثابت کند که هنوز مردان طایفه سلمان خندق ها را خواهند شکست تا  اکثریت سپاه دشمن بداند که در پشت این مردان مبارز خدایی ایستاده است!
سردار آزمون،پسر دوست داشتنی ترکمن،سردار دیار مختومقلی! چه زیبا پرورانده ایم این فرزند دوست داشتنی را که خنده هایش انسان را به خدا نزدیک میکرد!
اما مرد پرتغالی فوتبال ما که حالا می داند، ایران هزاران سردار الله قلی خان دارد که هر قلعه ای را در قشم و کیش  فرو بریزد!
حالا خود را یک ایرانی می داند و از تحریم علیه مردان پارسی گلایه می کند و ایران را به خاطر مقاومتش دوست دارد!
همه بودند از فرزند عقاب آسیا،حسینی،عزت الهی که همانند آهوی زخمی و گریزپا تا بی نهایت دوید شاید آرزوهایی را برآورده کند!
چه شکست شیرینی بود که  هنر مردان دفاع در ۸ سال هم اینگونه بود که مرگ را برای زندگی دوباره یک ملت پسندیدند!
اشک هایت را پاک کن! مردان طایفه رستم و سهراب با بینشی از جنس سلمان تا ثریا خواهند رفت!کازان برای شما و در برابر بزرگی قلبهایتان کوچک است!!
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار