علیرغم همه خدمات ارزشمند نظام و مسولان دلسوز به فرمایش امام (ره) مردم کوخ‌نشین که قابل تقدیر و ستایش است گویا بعضی از مسولان ما ماموریت خطیر خود را که همان خدمتگزاری به فقراست را یا فراموش کرده‌اند و یا دیگر اعتقادی به آن ندارند.
کد خبر: ۹۰۲۸۳۵۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  در آموزه‌های دینی آمده است که خدمت به خلق خدا، در پیشگاه خدای متعال بالاترین پاداش را دارد.

اگر کسانی از اولیاء خدا به لحاظ عرفانی به جایی رسیده‌اند نه از راه عزلت و کنج‌نشینی بلکه از راه خدمت به مردم بوده است و نمونه‌های زیادی در تاریخ از جمله امام راحل عظیم شان وجود دارد.

همه افتخار ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این بود و هست که این انقلاب، انقلاب پا برهنگان و مستضعفین است و خدمت به آن‌ها را برای خود بالاترین درجه پاداش می‌دانیم.

علیرغم همه خدمات ارزشمند نظام و مسولان دلسوز به فرمایش امام (ره) مردم کوخ‌نشین که قابل تقدیر و ستایش است گویا بعضی از مسولان ما ماموریت خطیر خود را که همان خدمتگزاری به فقراست را یا فراموش کرده‌اند و یا دیگر اعتقادی به آن ندارند.

امروز سی‌امین روز خرداد ماه ۹۷ به همراه تعدای از همکارانم به منطقه چنگ الماس و شهر محروم بابارشانی سفری داشتم و از نزدیک با تعدادی از مسولان و مبلغان آن دیار نشستی صمیمی برگزار کردیم.


در میان راه چهره خشک و تقریبا بی‌آب منطقه کاملا خودنمایی می‌کرد و دلمان را گرفت پس از طی مسافتی ۳۳ کیلومتری از سمت شهر بیجار به شهر بابارشانی رسیدیم.

در ابتدای وردی سعی شده است که این منطقه ژست شهر را به خود بگیرد و البته زحماتی هم در این راستا کشیده شده، ولی آنچه که دیده می‌شود همان چهره روستایی منطقه است و فقط ادای شهر را درآورده است.

به درب دفتر ساده و بی‌آلایش امام جمعه رسیدیم که با تواضع منتظر آمدن ما بود و از ما استقبال کرد.

اولین نشست را با روحانیون و مبلغان منطقه که توسط سازمان تبلیغات اسلامی مستقر شده‌اند، برگزار کردیم.


مبلغان با مظلومیت تمام و بدون ادعا از تجربیات تبلیغی و مشکلات محل تبلیغ خود گفتند.


امام جمعه گزارش مختصری از منطقه دوازده هزار نفری چنگ الماس و از ظرفیت‌ها و کمبود‌ها ارایه کرد.

خیلی دلم سوخت که به عنوان یک مدیر‌کل در جمع باصداقت آن‌ها حضور پیدا کردم و نمی‌توانستم به انتظارات به حقشان پاسخ مناسب بدهم.

از مسولان استانی و شهرستانی گله داشتند که حتی از حضور در منطقه و شنیدن درد و دل مردم دریغ می‌کنند.

درخواست‌های به حقی داشتند که عمدتا با کمی تدبیر و توجه مسولان استانی و شهرستانی محقق می‌شد.

تعداد زیادی از مردم منطقه به علت عدم درآمد کافی از روستا کوچ کرده بودند، در خواست ایجاد اشتغال برای مردم داشتند، از کمبود‌های فرهنگی گفتند، از کمبود امکانات اولیه ورزشی، امام جمعه هم می‌گفت که اگر وضع به همین منوال پیش برود من هم نمی‌توانم در اینجا بمانم، چون شرمنده مردم ودر خواست‌های به حق آن‌ها شدم.

فرمانده پاسگاه منطقه هم که جوان مومن و انقلابی بود گزارشی از وضعیت امنیتی و اجتماعی ارایه کرد و کار‌های خوبی انجام شده بود والبته ایشان هم درخواست‌های بحقی برای تقویت و ارتقاء مسایل فرهنگی منطقه داشت.

مدیران! مسولان! وای کسانی که به اعتبار همین مردم محروم و عقیر به مناصب رسیدیم قدری از اتاق‌های شیک و خنک خود فاصله بگیریم و در میان این مردم وفادار حضور پیدا کنیم و حداقل حرف‌های آن‌ها را بشنویم.

اگر ادعای پیروی از ولایت و رهبری عزیز را داریم پس به توصیه‌های آن انسان دلسوز گوش بدهیم که چیزی جز خدمت به مردم از ما طلب نمی‌کند.
در غیر این صورت منتظر آه و نفرین این مردم باشیم.

مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان
 
 به نقل از کرد تودی
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات