خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند تأکید کرد

لزوم آگاه‌سازی دانش‌آموزان و سوق آنها به رشته‌های مورد نیاز کشور

فرماندار نهاوند گفت: در بحث هدایت تحصیلی آگاهی دادن به دانش آموزان و سوق دادن آنها به رشته‌های مورد نیاز کشور محور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۳۵۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

لزوم آگاه‌سازی دانش‌آموزان و سوق آنها به رشته‌های مورد نیاز کشور به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مراد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش نهاوند بیان داشت: عدم تعیین نیازهای شغلی جامعه و مدرک‌گرایی خانواده‌ها در دهه‌های گذشته باعث شده که امروز نه تنها در برخی حرفه‌های مهارتی فاقد نیروی انسانی مورد نیاز کشور باشیم بلکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که با سرمایه‌های این کشور در یک رشته‌ی تحصیلی آموزش دیده‌اند، هم‌اکنون در حرفه‌هایی متفاوت از تحصیلات خود مشغول به کار باشند.

وی افزود: این روند و منطبق نبودن رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار در سال‌های اخیر به یک مشکل جدی در حوزه بیکاری و شرایط نابسامان اشتغال در کشور تبدیل شده است.

فرماندار نهاوند خواستار توجه جدی تمام عوامل ستادی آموزش و پرورش و کارکنان مدارس در خصوص بحث هدایت تحصیلی و ارائه مشاوره به دانش آموزان شد و تاکید کرد:  هدایت تحصیلی باید به گونه‌ای باشد که هم در راستای هدایت دانش آموز برای تحصیل در رشته مورد علاقه‌اش و هم در راستای تامین نیروی رشته‌های مورد نیاز کشور باشد.

وی با بیان اینکه در بحث هدایت تحصیلی آگاهی دادن به دانش آموزان و سوق دادن آنها به رشته‌های مورد نیاز کشور محور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برای این که این مهم به خوبی اجرا شود باید خدمات مشاوره ای و آگاهی دادن به دانش آموزان جزء اولویت‌های اساسی آموزش و پرورش باشد.

حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند نیز با بیان اینکه کار آموزش و پرورش بسیار مهم و حساس است، گفت: در شرایط کنونی اولویت اصلی استکبار جهانی تهاجم فرهنگی و اقتصادی از جمله ترغیب به بی حجابی و هرج و مرج است؛ بنابراین معلمان و مربیان باید در این زمینه نسبت به آگاه سازی نسل جوان جامعه اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه نیز گزارشی در رابطه با اقدامات و فعالیت‌های روند ثبت نام و هدایت تحصیلی دانش آموزان ارائه داد.

علی عمرانی گفت: سهمیه اختصاصی استان در رشته ی تجربی 485 نفر، انسانی 450 نفر، ریاضی 130 نفر و فنی و کاردانش نیز 733 نفر است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات