مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: به منظور اطمینان خاطر مددجویان تحت حمایت، 2500 طرح اشتغال و خودکفایی آنها بیمه حوادث شده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۳۳۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

2500 طرح اشتغال کمیته امداد بیمه آتش‌سوزی شدندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد لطفی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر ضمن تشریح اقدامات این نهاد در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به گروه‌های هدف اظهار داشت: به منظور توانمندسازی هر چه بهتر مددجویان تحت حمایت و همچنین بسط فرهنگ بیمه‌ای و اطمینان‌خاطر مددجویان کارآفرین از اجرای طرح آنها، بالغ بر دو هزار و 500 طرح اشتغال و خودکفایی از سال گذشته تا کنون مورد بیمه حوادث قرار گرفتند.

وی افزود: در این خصوص کمیته امداد با چهار بیمه تجاری تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است و ضمن تخفیفات لازم، دارایی و سرمایه مددجویان در سه بخش ساختمان، تاسیسات طرح و اثاثیه مددجویان کار آفرین به مدت 5 سال تحت پوشش بیمه حوادث از جمله آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله، سیل، طغیان آب دریاها و رودخانه‌ها، طوفان، گردباد، تندباد، خسارت ناشی از برف و باران شدید قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به بیمه طرح‌های کشاورزی، دامداری و حمل و نقل که به مددجویان واگذار شده، تصریح کرد: در خصوص این طرح‌ها بیمه بدنه خودرو صورت گرفته و در طرح‌های کشاورزی و دامداری نیز بیمه‌های یارانه‌ای صندوق بیمه کشاورزی از الزامات پرداخت تسهیلات این نهاد بوده است.

وی با تاکید بر ارائه خدمات با کیفیت به کلیه گروه‌های هدف یادآور شد: حوزه اشتغال و خودکفایی به منظور ایجاد زمینهٔ مناسب برای حضور مددجویان مستعد در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، ضمن انجام نظارت‌های دقیق فنی و مدیریتی، ساز و کارهایی را جهت جلوگیری از سقوط مجدد مددجویان به چرخه فقر در مقابل حوادث مختلف پیش بینی کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: با توجه به این که خواسته عمده این نهاد از شرکت‌های بیمه‌ای طرف قرارداد، کیفی‌سازی خدمات و تسریع در پرداخت‌های افراد زیان‌دیده است، سعی می‌شود در طول مدت قرارداد، نظارت جدی در این خصوص به عمل آید.

مدیرکل استان در پایان خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام (ره) با نگاه انسانی به مددجو به عنوان یک انسان دارای زمینه‌های رشد و تعالی؛ این نهاد را از نهادهای موفق در جهت ایجاد اشتغال‌های پایدار مطابق با مدل توانمندسازی اقتصادی خود معرفی کرد.

ایشان یادآور شدند که در سال 1397 بالغ بر 4600 طرح نیز تحت پوشش بیمه حوادث قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات