خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:
35 هزار استاد بسیجی در دانشگاه‌های کشور فعال هستند که از 10 هزار استاد در استان اصفهان، 4 هزار نفر در بسیج اساتید عضویت دارند که در یک سال اخیر 10 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۹۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، محمد باقری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت 31 خرداد و روز بسیج اساتید اظهار کرد: تأکید رهبر انقلاب بر توسعه هر چه بیشتر بسیج اساتید بوده است.

وی افزود: دانشگاه مرکز مهمی برای تقویت قوه عاقله است و در این بین نقش اساتید از همه با اهمیت‌تر است؛ سازمان بسیج اساتید سعی داشته تا مشکلات جامعه را مشکل خودش بداند و در راستای حل آن‌ها حرکت کند.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: در حوزه‌های فکری و علمی اقدام به تشکیل اندیشکده های علمی و کارگروه‌های تخصصی در 5 موضوع در استان اصفهان کرده و آن‌ها اولویت‌بندی شده و در دستور کار اساتید بسیجی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نخستین اندیشکده با عنوان شهر اسلامی فردا در سالروز شهادت دکتر چمران رونمایی می‌شود، این اندیشکده برای نخستین بار به صورت رسمی از جنبه‌های مختلف به شهر اسلامی می‌پردازد.

باقری با اشاره به کارگروه‌های تخصصی تشریح کرد: اقتصاد، آسیب‌های اجتماعی، آب، نوآوری علمی، تمدن‌پژوهی، پیوست نگاری فرهنگی و نیز امسال در بحث حمایت از کالاهای ایرانی کارگروه‌های تعریف شده تا در آینده به اندیشکده‌ها بپیوندند.

به گفته مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، هدف فعالیت‌های این سازمان مسأله‌یابی و حل مسأله با دو رویکرد تحول و اثربخشی فعالیت‌هاست.

وی تأکید کرد: تحقق منویات امام و رهبری، بسط فرهنگ و روحیه بسیجی، جهاد علمی، افزایش آگاهی، وحدت حوزه و دانشگاه، مشارکت در طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی استان از جمله اهداف دنبال‌شده بسیج اساتید است.

*استقرار 93 دفتر بسیج اساتید در اصفهان

باقری با اشاره به گزارش فعالیت‌های بسیج اساتید در یک سال گذشته عنوان کرد: حدود 4 هزار استاد بسیجی در 93 دانشگاه و آموزش عالی فعال هستند و تنها در یک سال گذشته بیش از 300 عنوان برنامه تخصصی برگزار کردند.

وی اضافه کرد: اردوهای راهیان نور، کرسی‌های نقد و نظر، اردوهای جهادی، درگیر کردن خانواده‌های اساتید بسیجی برای ارتقای بصیرت سیاسی در قالب هیئت‌های مذهبی از جمله اقدامات سازمان بسیج اساتید در دانشگاه‌هاست.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تأکید کرد: شورای بسیج دانشگاه برای وحدت 3 رکن بسیج دانشجویی، کارکنان و اساتید شکل گرفته تا با هم‌افزایی اقدامات اثرگذارتری را انجام دهیم.

باقری یادآور شد: همه‌ساله مراسم بسیج اساتید برگزار می‌شده اما امسال که مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب است، این مراسم را با عنوان بزرگداشت اساتید در تراز انقلاب اسلامی برگزار می‌کنیم.

به گفته مسؤول سازمان بسیج استان اصفهان، سخنرانی حسینی وزیر سابق ارشاد، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، تقدیر از 40 استاد برتر و همچنین فعالان فرهنگی، رونمایی از کتاب چهارجلدی در مورد شهدای جهاد علمی، رونمایی از نخستین اندیشکده تخصصی، از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز بسیج اساتید امسال است.

وی در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: بسیج اساتید استان اصفهان آمادگی دارد تا در حوزه‌های علمی برای حل معضلات اصفهان با دستگاه‌های اجرایی و صنعت همکاری کند.

*فعالیت 4 هزار استاد بسیجی در دانشگاه‌های استان اصفهان

بیژن شمس معاون منابع انسانی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این که 35 هزار استاد بسیجی در دانشگاه‌های کشور فعال هستند، گفت: از 10 هزار استاد در استان اصفهان، 4 هزار نفر در بسیج اساتید عضویت دارند که در یک سال اخیر 10 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: بسیج اساتید بزرگ‌ترین شبکه نخبگانی است، اگر مسؤولان و مدیران کشورمی خواهند که از نخبگان استفاده کنند، بسیج اساتید این ظرفیت را ایجاد کرده است، در این سازمان تخصص‌های مختلف برای حل مسائل گوناگون وجود دارد.

شمس خاطرنشان کرد: 5 استاد مدرس جنگ نرم داریم که دوره‌های تخصصی این موضوع را گذرانده و برای قشرهای مختلف در این رابطه روشن گری می‌کنند.

*کارکرد بسیج اساتید بسترسازی است

فرهاد مصری‌نژاد مسؤول تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه این نشست ابراز داشت: در مرحله شناخت افراد توانمند هستیم تا با مدیریت آن‌ها از ظرفیت موجود استفاده کنیم، بسیج اساتید بیشتر بسترسازی می‌کند تا کارهای اجرایی، از جمله این که حلقه اتصال می‌شود بین دانشگاه و مدیران اجرایی و صنعت.

مسؤول تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان اصفهان افزود: اندیشکده‌ها یک مجموعه علمی با بهره‌گیری از اساتید بسیجی بوده و برای تصمیم سازی که هدف اندیشکده‌هاست تأسیس شده است؛ همچنین کارکرد این اندیشکده‌ها، جریان سازی علمی برای حل مشکلات کشور و تبیین سخنان رهبر انقلاب است.

به گفته مصری ‌ژاد، اندیشکده آب و منابع طبیعی با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان، اندیشکده فناوری‌های نوین در دانشگاه اصفهان، اندیشکده شهر اسلامی و فرهنگ و تمدن در دانشگاه هنر، اندیشکده تحول در علوم انسانی در مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی شکل می‌گیرد.

*تشکیل 145 حلقه صالحین توسط اساتید

اعظم‌السادات فاطمی مسؤول آموزش بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به حلقه‌های صالحین عنوان کرد: تمامی اساتید فعال بسیجی در حلقه‌های صالحین فعالیت هستند و چشم‌انداز حضور تمامی اساتید در این حلقه‌هاست.

وی با بیان این که حلقه‌های صالحین 4 سطح دارد که سطح چهار آن به صورت کشوری برگزار می‌شود، گفت: در سطح یک اساتید هر دانشگاه در حلقه‌های 10 تا 18 نفره تشکیل می‌دهند که تعداد این حلقه‌ها در یک سال اخیر از 103 به 145 افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در سطح 2 اساتید خبره انتخاب می‌شوند که در سطح استان از 8 به 15 حلقه افزایش یافته و سطح 3 که به صورت تک‌حلقه‌ای در استان تشکیل می‌شود شامل اساتید برتر است.

به گفته فاطمی دوره کشوری زنان و خانواده با حضور 50 استاد، نشست‌های تخصصی صالحین با موضوعات سبک زندگی، سند 2030، قرآنی، تفسیر نهج‌البلاغه و ... از دیگر اقدامات انجام شده در بخش آموزش بسیج اساتید است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها