مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خبر داد

اجرای 51 طرح آموزشی به همت خیرین مدرسه‌ساز در استان مرکزی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در حال حاضر بیش از 51 طرح بزرگ با ارزش ریالی 580 میلیارد ریال با مشارکت خیران در استان مرکزی در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۸۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قائمی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی در نشست خبری بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان با بیان اینکه یک هزار و 710 خیر مدرسه ساز همگام با بخش دولتی در زمینه ساخت و تجهیز مدارس در این استان فعال هستند، گفت: هر ساله 20 طرح با کمک خیران و به صورت تمام خیر ساز در استان مرکزی ساخته و به آموزش و پرورش تحویل می شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 51 طرح بزرگ با ارزش ریالی 580 میلیارد ریال با مشارکت خیران در استان مرکزی در حال اجرا است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 45 میلیارد تومان تعهد خیران بوده که از این رقم 16 میلیارد تومان تحقق یافته و بقیه در حال انجام است، تصریح کرد: امسال 43 طرح آموزشی در استان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که از این تعداد 23 طرح با کمک خیران ساخته شده است.

قائمی گفت: اکنون 51 طرح آموزشی با 383 کلاس درس، با 55 هزار و 100 متر زیر بنا به ارزش 580 میلیارد ریال با مشارکت خیران و یا به صورت تمام خیرساز در این استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه خیران استان مرکزی 210 میلیارد ریال در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان متعهد شده اند که بخش عمده این تعهدات در حال انجام است، گفت: خیران مدرسه ساز استان سال گذشته 410 میلیارد ریال متعهد شدند که 160 میلیارد ریال این تعهدات محقق و مابقی در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی 75 درصد فضاهای آموزشی استان مرکزی بازسازی و مقاوم سازی شده است و بقیه این فضاها نیازمند مقاوم سازی دارند، تصریح کرد: امسال 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به بازسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی در سطح کشور اختصاص یافته که جذب سهم استان برای بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات