قائم مقاوم وزیر علوم گفت:بدون شک وجود زیرساخت‌ها به توسعه فعالیت‌ها کمک می‌کند و از آنجا که اغلب دانشجویان این دانشکده بومی هستند می‌تواند در توسعه علمی نیروهای انسانی و ارتقاء سطح پیشرفت استان موثر واقع شود.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۷۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،عبدالرضا باقری امروز در بازدید از برخی پروژه‌های دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان اظهار کرد: دانشگاه لرستان در حال توسعه بوده و استانداردهای پژوهشی و آموزشی در این دانشگاه به سرعت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته 28 هزار مترمربع فضای فیزیکی به مساحت دانشگاه افزوده شده است.

قائم مقاوم وزیر علوم با بیان اینکه امروز 21 آزمایشگاه در دانشکده کشاورزی لرستان افتتاح شد، افزود: این تعداد آزمایشگاه قطعا به افزایش مهارت در دانشجویان کارشناسی و ارتقاء کیفی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی کمک شایانی می‌کند.

باقری سطح علمی دانشکده کشاورزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در جلسه‌ای که با اساتید این دانشگاه برگزار کردیم بر تمرکز فعالیت‌های دانشجویان و اساتید این دانشکده بر روی موضوعات اصلی استان مانند کشاورزی دیم تاکید شد.

وی ادامه داد: بدون شک وجود زیرساخت‌ها به توسعه فعالیت‌ها کمک می‌کند و از آنجا که اغلب دانشجویان این دانشکده بومی هستند می‌تواند در توسعه علمی نیروهای انسانی و ارتقاء سطح پیشرفت استان موثر واقع شود.

این مقام مسوول با ابراز اینکه مفتخریم به اینکه دانشکده کشاورزی لرستان بستر خوبی برای تحصیل، ارتقاء آموزش و کمک به رفع مشکلات مردم در استان است، گفت: حضور متخصصان در دانشکده با رشته‌های مختلف با رویکردهای جدیدی که وزارت علوم اتخاذ شده می‌تواند در جنبه‌های افزایش مهارت دانشجویان‌، افزایش حوزه‌های کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان مفید واقع شده و زمینه‌های اشتغال دانشجویان را با همکاری پارک علم و فناوری فراهم آورد.

باقری ادامه داد: وزارت علوم با کمک‌های مالی و معنوی خود پشتیبان فعالیت‌های دانشکده خواهد بود.

وی سطوح علمی دانشگاه‌های کشور را متفاوت عنوان و تصریح کرد: برخی دانشگاه‌ها همانند دانشگاه تهران و اصفهان و مشهد به دلیل قدمت بالا از میانگین‌های قابل قبول بهتری برخوردارند اما دانشگاه لرستان در مقایسه با دانشگاه‌های هم‌نسل خود رتبه قابل قبولی را دارا است.

قائم مقام وزیر علوم اظهار داشت: نحوه ارتباط دانشگاه با دانشگاه‌های خارج به برنامه‌ریزی خود دانشگاه بستگی دارد اما سیاست وزارت علوم توسعه این ارتباطات بوده به‌نحوی که در هفته جاری وزیر علوم برای ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی به کشور فرانسه سفر کرده است.

باقری خاطرنشان کرد: دانشگاه لرستان بایستی برای پذیرش دانشجوی خارجی برنامه‌ریزی کرده و آمادگی جذب این افراد را داشته باشد.

وی حضور دانشجوی خارجی در ایران را در برقراری دیپلماسی علمی موثر خواند و افزود: حضور دانشجوی خارجی در کشور می‌تواند به توسعه بهتر روابط با کشورهای همسایه کمک کند، ضمن اینکه موجب می‌شود ما نیز سطح فعالیت‌های علمی خود را در تراز با استاندارد دانشگه‌های خارج کشور ارتقاء دهیم.

قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مسوولان دانشگاه لرستان در حوزه کشت دیم با کشورهایی که در این زمینه از تجربیات خوبی برخوردار هستند همکاری کرده و کشاورزی استان را توسعه دهند.

باقری یادآور شد: سال گذشته تعداد هیئت‌‌هایی علمی که به ایران آمده و یا از کشور برای مطالعه به خارج سفر کرده‌اند و همین‌طور حجم قراردادهای در حال تبادل بی‌سابقه بوده است.

این مسوول با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در دانشگاه لرستان یکی از اهداف وزارت علوم است، افزود: امروز در هیات امنا دانشگاه بر این موضوع تاکید شد که دانشگاه لرستان در زمینه‌های که استان به آن نیاز دارد بیشتر فعال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات