خبرهای داغ:
معاون سیمای مرکز همدان با بیان اینکه در موضوع حقوق شهروندی به صورت ویژه کار مهمی به صورت غیر رسمی انجام می‌شود، گفت متاسفانه در بحت مطالبات مردمی خبرنگاران و رسانه‌ها کار مطلوب انجام نداده اند در صورتی که این مهم ما را به سمت توسعه هدایت می‌کند که این نیازمند کار رسانه ای است.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۵۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲

حقوق شهروندی نیازمند کار رسانه‌ای استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید نظیری‌آستانه امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های پخش شده در واحد سیمای همدان با بیان اینکه امسال شرایط بسیار مطلوب بود، اظهار داشت: با تعامل و همکاری ستاد دیه هر روز حداقل یک نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در همدان آزاد شد که در مجموع به 60 نفر رسید.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در پخش ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان تمرکززدایی شد، گفت: امسال برنامه‌هایی همچون مراسم شب‌های قدر برای نخستین بار از دو شهرستان همدان و ملایر به صورت زنده بر روی آنتن رفت که برای سال‌های آینده نیز این مهم مد نظر قرار خواهد گرفت.

معاون سیمای مرکز همدان با بیان اینکه امسال در مراسم راهپیمایی برای اولین بار 9 تصویر را به صورت زنده و همزمان از سراسر استان سوئیج کردیم، افزود: مراسم راهپیمایی از چهار نقطه شهرستان همدان به صورت زنده پخش شد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و مستندهای در حال تولید مرکز سیمای استان از ساخت 6 مستند فاخر از چهره‌های معرف و نخبگان استان خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این سه مستند پویانمایی در  صدا و سیمای مرکز همدان تولید و پخش خواهد شد.

نظیری‌آستانه از ساخت مستند خان گرمز در حوزه طبیعت و حیات وحش توسط واحد سیمای مرکز همدان خبر داد و بیان کرد: تولید این مستند جذاب 6 ماه به طول انجامیده و به زودی رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت مستند تاریخی خان بی‌بان در صدا وسمیای مرکز همدان تاکید کرد: این مستند با موضوع سیر معماری همدان در ادوار مختلف است که معماری همدان را از دوران قبل از مادها تا عصر حاضر بررسی و شناسنامه تاریخی معماری را در دوره‌های مختلف به مخاطبان ارائه می‌دهد که در چهار قسمت ۵۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

معاون سیمای مرکز همدان با اشاره به رودیدادهای مهم همدان 2018 از ساخت مستندی در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: در حوزه همدان 2018  مستند 15 قسمتی  از 15 هنرمند شاخص در حوزه صنایع دستی و گردشگری با زیرنویس انگلیسی تولید و در بین مهمانان رویداد 2018  توزیع خواهد شد.

وی به ساخت مستند سه شهید مدافع حرم شهید همدانی، شهید بشیری و شهید مصطفوی اشاره و بیان کرد: تهیه و ساخت این مستند در دستور کار قرار گرفته که در هفته دفاع مقدس رونمایی و  بر روی آنتن خواهد رفت.

نظیری‌آستانه با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی از تهیه و ساخت برنامه و مستندهایی در این خصوص در صدا و سیمای مرکز همدان خبر داد و عنوان کرد: این مرکز از بهمن ماه سال 96 فعالیت خود را در این زمینه آغاز و بر این اساس اقدام به ساخت سه مستند فاخر شهید مفتح، گروه انقلابی ابوذر نهاوند و مستند انقلاب در همدان و دستاوردها کرده است.

وی به ساخت مستندهایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در  صدا و سیمای مرکز همدان اشاره و تصریح کرد: همدان جزء معدود استان‌هایی است که 9 مستند 26 دقیقه‌ای در  حوزه معضلات و آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد، طلاق و... تولید کرده است.

معاون سیمای مرکز همدان وضعیت صدا و سیمای مرکز همدان را در بین مراکز استان‌ها مطلوب و قابل قبول دانست و عنوان کرد: نخستین فیلم سینمایی پویانمایی در مرکز سیمای همدان با موضوع وقایع 30 مهر همدان درحال تهیه و تولید است.

وی از ساخت سه پویانمایی به صورت سریال، موشن‌گرافی و فیلم سینمایی در صدا و سیمای مرکز همدان خبر داد و یادآور شد: مجموعه طنز پویانمایی روح شاه با پرداختن به زندگی محمدرضا شاه پهلوی و فسادهایی که انجام داده‌اند و همچنین موشن‌گرافی انقلاب در همدان با 40 قسمت در حال تهیه و تولید است.

نظیری‌آستانه با بیان اینکه در موضوع حقوق شهروندی به صورت ویژه کار مهمی  به صورت غیر رسمی انجام می شود، یادآور شد: متاسفانه در بحت مطالبات مردمی خبرنگاران و رسانه‌ها کار مطلوب انجام نداده اند در صورتی که این مهم ما را به سمت توسعه هدایت می‌کند که این نیازمند کار رسانه ای است و صدا و سیما مرکز همدان در همین راستا برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تهیه دو گزارش خبری  در ماه مبارک رمضان در صدا و سیمای مرکز همدان و بازتاب آن در کشور تصریح کرد: فعالیت رسانه به صورت برشی است که یک لایه کوچک را به جامعه نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات