خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهدای آذربایجان غربی:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: یکی از دغدغه‌های امام خمینی تشکیل امت واحده بود.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۵۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی عصر امروز در نشست هم اندیشی روحانیان شیعه و اهل سنت که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: وحدت کلمه یکی از موضوع‌های توصیه شده در قرآن کریم و احادیث اهل بیت، عطمت و طهارت (ع) به شمار می‌رود به طوری که موضوع فوق در سوره بقره نیز با صراحت مورد تاکید است.

وی افزود: کسی که در نظام اسلامی مسئولیتی را بر عهده گرفته است قبل از اینکه دیگران را به سمت وحدت و همدلی فرابخواند باید خود در این زمینه و در عمل پیشگام باشد همچنین مسئولیت علمای دینی در این ارتباط بیش از پیش بارز است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهدای آذربایجان غربی یکی از دلایل اینکه امام خمینی در کانون توجه قرار گرفت را ایستادگی و مقاومت ایشان در مقابل رژیم عنوان کرد و افزود: امام خمینی در مقابل حکومتی ایستاد که شرق و غرب تکیه گاه آن بودند.

سرایی با بیان ایینکه به رغم سازماندهی ساواک و حمایت‌ کشورهای غربی از شاه ولی امام خمینی واهمه‌ای به دل خود راه نداد، گفت: امام خمینی (ره) و ملت بزرگ ایران تا جایی مقابل رژیم طاغوتی ایستادگی کردند که انقلاب اسلامی ایران در نهایت به پیروزی رسید و این انقلاب جهان را به تعجب واداشت.

نجفقلی‌زاده سرایی اظهار کرد: امام خمینی از چنان شخصیت رفیعی برخوردار بود که همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد بنابراین از روحیه مدیریت قوی به ویژه در شرایط بحرانی برخوردار بود پس باید برای شناخت هر چه بیشتر ایشان به نسل جدید ایران اسلامی گام برداشته شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه کشور ما 18 هزار شهید ترور دارد بنابراین یکی از برهه‌‌هایی که امام خمینی پشت سر گذشت بحران‌های ایجاد شده توسط منافقین بود، بیان کرد: این موضوع هم جالب است که آمریکا ایران را تروریست می‌خواند در حالی که در کشور ما از رئیس جمهور و نخست وزیر گرفته تا جوانان ساده و بی‌آلایش توسط منافقین کوردل ترور شده‌اند.

وی امام خمینی را سمبل امت واحده عنوان کرد و بیان داشت: امام به ما دستور دادند که حتی در مکه و مدینه به عالم وهابی هم اقتدا کنید، این نکته نشان می‌دهد که وحدت کلمه تا چه اندازه برای ایشان موضوعی حائز اهمیت بود؛ جنایات وهابیون بر کسی پوشیده نبوده و بیش از دو سال است که مردم یمن را به خاک و خون می‌کشند.

این مسئول با بیان اینکه امروز کنترل افکار عمومی در اختیار کشورهای غربی است، اظهار کرد: غربی‌ها به واسطه ابتکار عمل و قدرتی که در فضای رسانه‌ای دارند به اختلافات و درگیری و ستیز در دنیای اسلام دامن می‌زنند.

سرایی وجود درگیری در منطقه و بین کشورهای اسلامی را توطئه دشمنان دانست و اظهار کرد: در این کشور‌ها بحث شیعه و سنی نبوده و همه می‌دانند که درر فلسطین شیعه نیست و یمن اکثرا اهل سنت است ولی ملت ایران و جمهوری اسلامی در کنارشان هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه دشمنان واقعی اسلام هرچه جنگ افزار داشتند بر سر مردم مظلوم سردشت ایران و شلمچه عراق ریختند، گفت: در این واقعه تلخ کمتر موجود زنده‌ای جان سالم به در برد تا جایی که حتی اجازه نداند هیچ گونه خبری از آن به بیرون درز کند.

وی تحریم‌های اقتصادی دشمنان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اوائل جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار هم به ما ندادند در حالی که امروز در عرصه دفاعی کشورمان به جایگاهی رسیده است که حرف اول را در منطقه می‌زند که این موضوع مرهون اتحاد ملی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات