رئیس دادگستری شهرستان شاهرود:

راه‌اندازی واحد ارشاد و معاضدت در دادگستری شاهرود

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با اشاره به ایجاد واحد ارشاد و معاضدت در دادگستری گفت: این واحد برای سهولت دریافت مشاوره و کاهش هزینه آن برای مردم ایجادشده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۱۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی‌اکبریان در جلسه شورای اداری شاهرود که در محل فرمانداری ویژه این شهرستان، ضمن اشاره به تلاش دستگاه قضایی در ارائه خدمات الکترونیک اظهار داشت: در سال گذشته ۵۷ درصد از ابلاغیه‌های دادگستری به‌صورت الکترونیک ارسال شد و امیدواریم با حذف درصد باقیمانده که هم‌اکنون به‌صورت سنتی صادر می‌شوند، در سال جاری به آمار ۱۰۰ درصدی برسیم.
وی بابیان این‌که صدور الکترونیک ابلاغیه‌ها در کاهش هزینه‌ها، اشتباهات انسانی و پیشامد‌های دیگر مؤثر است، افزود: ابلاغ ثنا یا ثبت‌نام الکترونیکی، با اعطای شناسه قضایی به همه افرادی که کارت ملی دارند، این امکان را ایجاد می‌کند که اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌ها با ارسال پیامک به اطلاع مردم برسند. این در حالی است که قبلاً واحد ابلاغات، برای انجام این کار، متحمل هزینه و زحمت زیادی می‌شد.
رئیس دادگستری شاهرود در ادامه ضمن اشاره به ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این شهرستان، گفت: درگذشته مراجعه به دستگاه قضایی برای هرگونه اقدامی لازم بود، اما دفتر خدمات الکترونیک امکان اقامه دادخواست برای دادگستری یا شورای حل اختلاف را بدون مراجعه مستقیم به این نهاد‌ها فراهم کرده و باراهنمایی مردم موجب کاهش مراجعات به دستگاه قضایی و جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان می‌شود.
اکبریان به ایجاد واحد ارشاد و معاضدت در دادگستری نیز اشاره کرد و گفت: این واحد برای سهولت دریافت مشاوره و کاهش هزینه آن برای مردم ایجادشده و در سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات این واحد بهره برده‌اند.
وی در مورد موضوع استفاده از مجازات جایگزین حبس بیان کرد: در سال گذشته ۲۰۰ پرونده مواد مخدر مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت که در نظر گرفتن امکان مرخصی و تخفیفت قانونی از فواید این بررسی‌ها بود و از سوی دیگر کاهش پنج‌درصدی مجازات زندان در شاهرود طی یک‌سال گذشته اتفاق افتاده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار