وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد:روسیه در پاسخ به اقدامات تعرفه‌ای آمریکا فهرستی از کالاهای وارداتی از آمریکا را برای اعمال تعرفه تعیین کرده که به زودی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۱۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳


به گزارش  خبرگزاری بسیج، روسیه هم تصمیم دارد جنگ تجاری آمریکا و اقدامات تعرفه‌ای را که اخیرا به ویژه درباره آلومینیوم آغاز کرده است را بی‌پاسخ نگذارد.

خبرگزاری روسیه تاس اعلام کرده که این کشور فهرستی از کالاهای آمریکایی را تعیین کرده و قرار است به آنها تعرفه اعمال کند که این فهرست به زودی اعلام خواهد شد.

ماکسیم اورشکین وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد روسیه به زودی تعرفه‌های وارداتی بیشتری را روی کالاهای آمریکایی که اکنون در بازارهای داخل روسیه وجود دارد، اعمال خواهد کرد و این اقدام تلافی‌جویانه در پاسخ به تعرفه گذاری آمریکا روی آلومینیوم و فولاد است.

پیش از این آمریکا برای واردات فولاد تعرفه 25 درصد و واردات آلومینیوم تعرفه 10 درصد اعلام کرد. همچنین آمریکا شرکت آلومینیوم «روسال» روسیه را تحریم کرد.

به واسطه اقدامات مستمر و محافظه‌کارانه آمریکا روی فلزات آلومینیوم و همچنین خودداری از جبران خسارت روسیه، این کشور با استفاده از قانون تجارت جهانی تعرفه‌های جدیدی اعمال خواهد کرد.

این اقدامات در قالب اعمال تعرفه‌های وارداتی روی کالاهای آمریکایی خواهد بود و به زودی اجرایی خواهد شد.

یک مقام دولتی وزارت اقتصاد روسیه به خبرنگاران اعلام کرد که فهرستی از کالاهای آمریکایی تهیه شده که طی چند روز آینده به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات