خبرهای داغ:
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از کشف و ضبط 569 کیلوگرم انواع مواد مخدر در دو ماه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به دو ماه نخست سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۰۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی روز افزود: در این مدت 848 مورد عملیات درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر در استان انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 26 درصد افزایش داشته و شش باند قاچاق مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شد.
وی اضافه کرد: در این مدت پنج هزار و 975 نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و معتاد در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.
مهدوی با اشاره به آخرین آمار شیوع شناسی، اظهار داشت: میزان شیوع اعتیاد بین سنین 15 تا 64 سال در کشور 5.4 درصد می باشد که این رقم در استان ما 1.2 درصد است.
وی ادامه داد: میزان شیوع مواد مخدر در بین دانش آموزان کشور 2.1 درصد است که در آذربایجان شرقی این میزان 0.44 درصد بوده و جزو استان های پاک کشور هستیم و میزان شیوع اعتیاد به مواد مخدر در بین جمعیت کارگری در استان با 25.4 درصد بیش از میانگین کشوری با 22.3 درصد است.
مهدوی اظهارداشت: شیوع مصرف دارو بدون تجویز پزشک نیز در کشور 24.6 درصد است که این میزان در آذربایجان شرقی با 29.73 درصد بیش از میانگین کشوری است.
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی افزود: میانگین سن شروع مصرف دارو در کشور 23.7 سال و در استان ما 22.8 سال است.
وی ادامه داد: میانگین سن شروع مصرف قلیان در کشور 21.4 سال و در آذربایجان شرقی 22.8 سال است.
مهدوی اظهار داشت: میزان شیوع مصرف الکل در کشور 11.7 درصد و در استان ما 6.04 و میانگین سن شروع نیز 20.3 سال در کشور و در آذربایجان شرقی 20.8 سال است.
وی همچنین افزود: میزان مصرف مواد مخدر تریاک، هرویین و شیشه در استان بیش از سایر مواد مخدر است.
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت مرکز ماده 16 در تبریز گفت: در حال حاضر 430 نفر در این مرکز نگهداری و درمان می شوند.
مهدوی با بیان اینکه 60 درصد بهبود یافتگان در مرکز ماده 16 بعد از بهبودی بازگشت نداشته اند، تاکید کرد: حلقه مفقوده در بحث اعتیاد، اشتغال بهبود یافتگان می باشد و اشتغال اصلی ترین دغدغه این افراد است.
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ورود و یاری خیران استان را نسبت به موضوع اعتیاد ضروری خواند و تاکید کرد: نیازمند کمک های خیران در مراکز نگهداری و کمک به خانواده این افراد می باشیم.

ارسال نظرات