خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در ماه مبارک رمضان و با وجود کارشکنی‌های دشمنان صورت گرفت؛
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از جذب قریب ۱۰ هزار حامی ایتام و طرح محسنین ویژه مددجویان طی ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۸۱۷۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در ماه مبارک رمضان حامی بیش از ۱۰ هزار نفر از ایتام و محسنین مددجوی کمیته امداد فارس شده‌اند.

حمایت از ۲۶ هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین

وی افزود: در حال حاضر ۲۶ هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین مددجو از حمایت‌های کمیته امداد فارس در زمینه‌های جهیزیه، درمان، مسکن، کمک هزینه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و غیره بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد فارس بیان کرد: فرزندان محسنین به دلیل ناتوانی اقتصادی خانواده، از کار افتادگی سرپرست، بد سرپرستی و یا جدایی والدین در معرض آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی قرار دارند که بازماندگی این فرزندان از تحصیل مناسب و ورود اجباری آنان به عرصه کار در سنین پائین از جمله این مشکلات است و به همین دلیل این فرزندان به کمک حامیان مالی و معنوی نیاز دارند.

بذرافشان ادامه داد: حامیان ایتام و محسنین می‌توانند کمک‌های خود را به‌صورت نقدی و غیرنقدی به ایتام و محسنین مددجوی تحت حمایت کمیته امداد فارس اهدا کنند.

اهمیت شفاف‌سازی عملكرد كمیته امداد جهت جذب مشاركت‌های مردمی

مدیرکل کمیته امداد فارس با ابراز خرسندی از روند رو به رشد حمایت نیکوکاران استان از ایتام و محسنین گفت: با شفاف‌سازی عملکرد کمیته امداد و آشنایی مردم با چگونگی هزینه‌کرد مشارکت‌های مردمی، گرایش مردم به حمایت مستقیم از ایتام و فرزندان نیازمندان افزایش می‌یابد.

محمد بذرافشان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۵ هزار فرزند محسنین از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، گفت: طرح «محسنین» مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.

وی با بیان اینکه تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود، افزود: هر یک فرزندان ایتام یا محسنین دارای حساب و شناسه بانکی مختص به خود هستند که حامیان کمک های نقدی خود را به صورت مستقیم به حساب این افراد واریز می کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: یکی از اهداف طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد، تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به همنوع ، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار، حفظ عزت نفس و کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های آنان است.

راه‌های جذب حامی ایتام

وی با بیان اینکه ثبت‌نام جذب حامی به صورت تلفنی و حضوری در همه ادارات کمیته امداد استان انجام می‌شود، گفت: همچنین علاقه‌مندان شرکت در این دو طرح می‌توانند از طریق سایت محسنین کمیته امداد به آدرس http://mohsenin.ir/ ثبت‌نام کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین گفت: کمیته امداد استان فارس سال گذشته مقام نخست جذب حامی برای ایتام و محسنین در کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان فارس حدود ۳۵۰ هزار مددجو تحت حمایت دارد و برنامه‌های مختلفی در طول سال برای توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی افراد تحت حمایت اجرا می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها