در همایش روز بسیج اساتید گیلان تعلیم و تعلم اندیشه اسلامی در تقابل با اندیشه امانیستی معرفی شد و مقابله با اندیشه‌های ضد اسلامی و استکباری ازجمله آل سعود مورد تأکید قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۲۸۱۷۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیش از ظهر امروز همایش روز بسیج اساتید گیلان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، اعضای هیئت‌علمی، اساتید و مدرسان دانشگاه در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به جایگاه استاد در اسلام مبنی بر اینکه استاد همچون پدر برای فرزند تشبیه شده اظهار کرد: استاد همان‌گونه که پدر فرزندی را به وجود می‌آورد و وی را تربیت می‌کند تا از آن انسان بسازد حائری اهمیت شمرده‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی با اشاره به اندیشه خودبرتربینی و بیان اینکه انسان در ابتدا اندیشه امانیستی داشت افزود: اندیشه امانیستی اکنون به‌عنوان اندیشه مدرن مطرح‌شده و در همه جهان حاکم شده است.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مقابل اندیشه امانیستی است گفت: اندیشه انقلاب اسلامی به‌سوی خدامحوری حرکت می‌کند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به تعدد دانشگاه‌ها در کشور پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از دانشگاه، مرکزی در راستای تعلیم و تعلم اندیشه الهی ساخته گرچه از اهداف بلند آن فاصله‌هایی وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه تمام جنایات در جهان بر مبنای اندیشه امانیستی است تصریح کرد: کشته شدن میلیون‌ها نفر در مصر، یمن، افغانستان و سایر ملت‌های مظلوم بر اساس اندیشه امانیستی است اما هیچ تفکری جز انقلاب اسلامی در مقابل آن نمی‌ایستد.

فلاحتی با تأکید بر اینکه اسلام بر تفکر امانیستی و خودبرتربینی مقابله می‌کند بیان کرد: انسان موجودی است که اعتقاد به خود و دیگران دارد و تمام توجه آن هماهنگی خود با دستورات و اندیشه الهی است و اسلام نیز با تفکراتی غیر از اسلام مقابله می‌کند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اعتمادبه‌نفس در اعتقاد توحیدی و زندگی اجتماعی گفت: اعتمادبه‌نفس در اندیشه اسلام اتکا به ظرفیت درون برای رسیدن به خدا است اما در تفکر اندیشه امانیستی انسان در مقابله باخدا برخاسته است.

وی با بیان اینکه در اسلام انسان با اعتمادبه‌نفس از طی مسیر خسته نمی‌شود افزود: کسی که اعتمادبه‌نفس بالایی دارد باروحیه است و پیوسته به خدا توکل و این باور را به سایرین نیز القا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اعتمادبه‌نفس را حفظ کنترل شخصی و ‌نسپردن آن به دیگران دانست و بیان کرد: این نوع اعتمادبه‌نفس علاوه بر اسلام در علم کلاسیک دنیا نیز مطرح است و فلاسفه بر آن اذعان دارند.

*جیش الاسلام در پنج سال جنگ سوریه بیشترین تلفات را از جبهه مقاومت گرفت

عضو هیئت‌علمی علمی دانشگاه تهران نیز در این همایش با اشاره به اینکه گروه جیش الاسلام در پنج سال جنگ سوریه بیشترین تلفات را از جبهه مقاومت گرفتند و تمامی تجهیزات و پشتیبانی آن‌ها از سوی سعودی‌ها انجام می‌شوند اظهار کرد: این گروه بسیار وحشی‌تر و خون‌خوارتر از داعش بوده و به‌طور کامل از سوی سعودی‌ها حمایت می‌شوند.

 صادق کوشکی با بیان اینکه این گروه با حمایت از سوی سعودی‌ها تنها باهدف براندازی انقلاب اسلامی پا به عرصه جنگ گذاشتند افزود: جیش الاسلام یکی از 72 گروه تروریستی بود که در سوریه ایجاد شد و تنها مخاطبشان ایران اسلامی بود اما تاکنون نتوانسته بر نظام، سلطه داشته باشد.

وی با بیان اینکه این گروه‌های تکفیری مقصد و هدفی جز ایران اسلامی نداشته و این اهداف را در تمامی سرود‌های ملی خود فریاد می‌زنند تصریح کرد: سعودی‌ها گروهی را با اقدامات ۱۵ ساله عقیدتی ایجاد کردند تا به آن‌ها بفهمانند که دشمن اصلی آن‌ها ایرانی‌ها و انقلاب اسلامی است و برای رسیدن به مرز‌های ایران باید از سوریه و عراق گذشت.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر این گروه‌ها در سوریه، عراق، افغانستان با اقدامات القایی وهابی دورتادور ایران حضور دارند خاطرنشان کرد: پشتیبان علنی و مشهود این گروه، سعودی‌ها هستند چون وقتی سران این گروه کشته شدند سعودی‌ها عزای عمومی اعلام کردند.

کوشکی با بیان اینکه وحشیگری‌ها و خون‌خواری این گروه به‌گونه‌ای بود که آن‌ها از هیچ جنایتی روی‌گردان نیستند تصریح کرد: این گروه حتی در مقطعی به‌واسطه اینکه برخی از گروه‌های طالبان با ایران مماشات می‌کنند به آن‌ها حمله کردند و افراد طالبان را سر بریدند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه استکبار سعودی‌ها را همچون صدام برای مقابله با ایران پیش انداخته گفت: تیپ ایدئولوژی بن سلمان به‌شدت شبیه ایران است و تنها سلاح آن‌ها با اندیشه ایران زدن و فلج کردن ایران است.

عضو هیئت‌علمی علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه استکبار در تلاش است تا سیستم امنیتی و حفاظتی خود را در جهان جمع کند بیان کرد: قدرت‌های سلطه در جهان در تلاش هستند تا ایران با برجام های پی‌درپی اقتدار خود را از دست بدهد و دست‌های تسلیم خود را بالا ببرد.

*اساتید بسیجی نهال دانشگاه را باربر کرده‌اند

مسئول بسیج اساتید سپاه قدس گیلان نیز در این همایش با اشاره به وجود اساتید متعهد و متخصص در دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: اساتید در کرسی دانشگاه‌ها تدریجاً نشان داده‌اند که انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در عرصه علمی و اندیشه‌ورز مطرح است.

 کیوان میرزایی فشالمی با بیان اینکه اساتید بسیجی نهال دانشگاه را باربر کرده‌اند افزود: تاکنون تلاش‌های زیادی برای شکوفایی استعدادهای دانشگاهی انجام‌شده و ما باید قدم‌های بعدی توسعه را در دانشگاه برداریم.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از اساتید در ماه مبارک رمضان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب دانشگاه باید از مناسبت پروری بپرهیزد و در تولید اندیشه و تعمق گام بردارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور با تأکید بر اینکه استاد باید خلاق باشد و به‌سوی تولید فکر و اندیشه گام بردارد خاطرنشان کرد: نباید اساتید صرفاً در مسیر ترجمه محوری حرکت کنند بلکه باید خلاق، مبتکر و مولد اندیشه باشند.

مسئول بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه اساتید باید در میدان باشد و توان و ظرفیت خود را بیان کند تصریح کرد: تربیت و هویت بخشی به اخلاق دانشجویان در کنار مساعدت به دولت و مدیران اجرایی که یکی از رسالت دانشگاه است از رویکردهای است که اساتید بسیجی باید به آن اهتمام بورزند.

 به گزارش بسیج، در انتهای این همایش بیانیه‌ای از سوی بسیج اساتید استان گیلان به مناسبت شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید قرائتی و ۹ تن از اساتید بسیجی استان موردتقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات