مشاور امور زنان در دوره اصلاحات با بیان اینکه ما می‌خواهیم نگاه جنسیتی و عدالت جنسيتي وجود داشته باشد، گفت: برخی مفهوم جنسیتی را با تبعیض جنسیتی اشتباه می‌گیرند.
کد خبر: ۹۰۲۸۱۷۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

به گزارش سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع)،    به نقل از فارس؛زهرا شجاعی در گردهمایی کشوری مدیران و مشاوران زن آموزش و پرورش در همدان با کنایه خطاب به مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان که سخنران قبل از او بود، اظهار کرد: سخنان شما به راستی غمی را بر دلم نشاند که فکر می‌کنم ما سال‌های سال کار داریم.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی لازم می‌بینم در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی یک کارگاه برای برادران برگزار شود، افزود: ما می‌خواهیم نگاه جنسیتی وجود داشته باشد.

مشاور امور زنان در دوره اصلاحات با بیان اینکه برخی مفهوم جنسیتی را با تبعیض جنسیتی اشتباه می‌گیرند، گفت: یکی از بانوانی که مورد عنایت امام راحل بودند خانم دباغ بود که به عنوان فرمانده سپاه پاسداران در روزهای اول انقلاب بود که توانست پیام توحیدی ما را به شوروی سابق برساند.

وی با بیان اینکه زنان مربی جامعه هستند و ما نباید از دادن نقش‌های کلیشه‌ای به آنها در دنیای جدید آنها را محدود کنیم، تصریح کرد: باید در دنیای جدید وارد شویم و در کنار آن حفظ هویت‌های زنانه خود را پاس داریم.

شجاعی با بیان اینکه فضا در حال حاضر تغییر کرده و ما باید مدل جدیدی از زنان را داشته باشیم که آمادگی کامل در شرایط موجود و عصر حاضر را داشته باشند، افزود: در آستانه 40 سالگی انقلاب در قالب نظریه باید از تجربیات بشری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید با نگرش علمی به موضوع زنان بپردازیم، تصریح کرد: در کشورهای مختلف دیدگاه‌ها و مکاتب مختلف در این زمینه وجود دارد و بودجه‌هایی در این زمینه اختصاص یافته است.

مشاور امور زنان در دوره اصلاحات با بیان اینکه به زنان باید به عنوان سرمایه انسانی و اجتماعی توجه ویژه شود، عنوان کرد: جامعه‌ای به تکامل می‌رسد که از وجود زنان بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از 10 مسئله مهم جهان مربوط به زنان است، ادامه داد: مسئله زنان یک موضوع جهانی و بین‌المللی است که باید به نقش وجایگاه آن توجه شود.

شجاعی خطاب به مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: شما نگران ما نباشید که هویت خود را فراموش کنیم زنان ما می‌دانند که چگونه کرامت خود را در جامعه حفظ کنند و این درست نیست که همیشه توپ را در زمین آنها بیاندازید.

وی با بیان اینکه باید به موضوع زنان به عنوان منافع و مصالح ملی توجه شود، یادآور شد: زنان جامعه ما صنف نیستند که به دنبال منافع شخصی خود باشند و امید است روزی برسد که عدالت جنسیتی داشته باشیم تا هر کدام از ما در حوزه تخصصی خود فعال باشیم.

مشاور امور زنان در دوره اصلاحات با تأکید بر اینکه ما به دنبال پست و مقام نیستیم و این شاید یکی از ده‌ها مسئله مربوط به زنان است، افزود: باید در مورد آسیب‌های اجتماعی، آمار زندانیان، خودکشی، بالا رفتن سن ازدواج، ترک تحصیل و مهاجرت دختران به کشورهای دیگر بپردازیم و گرفتن پست مدیریتی هم یکی از این موضوعات است که باید به آن توجه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقایان فکر نکنند که اگر 30 درصد از پست‌های مدیریتی را به بانوان دادند همه مشکلات حل می‌شود!؟.

ارسال نظرات