فرمانده سپاه آذربایجان شرقی ساعتی پیش در افتتاحیه اردوهای جهادی استان، اردوهای جهادی را مسیری برای تعالی و رسیدن به کمال عنوان و بیان کرد: گروه های جهادی در این اردوها با لبیک به رهبر فرزانه انقلاب خدمت به محرومان را مسیر تعالی خود انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۹۰۲۸۱۴۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

اردوهای جهادی مسیری برای تعالی و رسیدن به کمال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرم افزود: جهاد و هجرت دو بال تعالی بخش انسان و سیره اهل بیت(ع) است که بسیجیان با آن در این اردوها نقش و حضور خود را نشان می دهند همچنان که در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان ما با این دو شاخصه مهم بر دشمن پیروز شدند و در تاریخ درخشیدند.

وی با بیان این که جهاد و هجرت را از مکتب سیدالشهدا(ع) سینه به سینه آموخته ایم، اظهارداشت: این آموزه مهم را در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم آن چنان که شیرینی آن را رزمندگان به عینه چشیدند و در شرایط سخت یا شیرینی آن دشواری های جهاد را تحمل کردند.

سردار خرم در ادامه با اشاره به اینکه کار جهادی بسیجیان شرکت کننده در اردوهای جهادی بی نظیر است، بیان کرد: ثمره گروه های جهادی در مناطق محروم به عینه ملموس و محسوس است و حرکت و کار جهادی آن ها شعار نیست و بر همین اساس رهبر فرزانه انقلاب از آن ها به عنوان سفیران جهادی یاد می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه هر پایگاهی که در آن گروه جهادی نباشد پویا و زنده نیست، خاطرنشان کرد: گروه های جهادی تنها عرصه ای است که در آن می توان کار فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و ... یک جا تجربه کرد بنابراین هر پایگاهی که دارای چنین گروه هایی باشد زنده و پویاست.

سردار خرم اردوهای جهادی و حضور در گروه های جهادی را سکوی ارتقا و تعالی جوانان خواند و تاکید کرد: شهدای نخبه و مدافع از همین اردوهای جهادی تربیت شدند و اوج گرفتند و بر همین اساس بود که توانستند راه شهادت را بیابند.

فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: یکی از راه های مهم ترویج ایثار و شهادت، داشتن روحیه جهادی و خدمت به محرومان است چراکه جهادگران با کارهای سختی که انجام می دهند و با لمس مشکلات می توانند ایثار را معنا کنند و در حقیقت راه شهادت خود را در چنین حرکت هایی می بینند و انتخاب می کنند.

سردار خرم در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت شکل گیری گروه های جهادی و خدمات رسانی آن ها به مناطق محروم، شناسایی نقاط هدف، نیازها و ... را مهم ترین عامل در خدمات رسانی گروه های جهادی دانست.

ساغتی پیش کار گروه های جهادی آذربایجان شرقی در آیینی با حضور سردار خرم در سالن شهدای سپاه عاشورا آغاز شد.

ارسال نظرات