خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سطح این استان ۳۵۰ موسسه و خانه قرآن فعالیت دارند، گفت: ۱۷۰ موسسه قرآنی و ۱۸۰ خانه قرآن در سطح شهرها و روستاهای استان دارای مجوز هستند.
کد خبر: ۹۰۲۸۱۳۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین محمد داداش زاده در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: این سازمان نهادی غیردولتی و زیر نظر رهبر انقلاب فعالیت دارد.

وی، افزود: وظایف ما در حزه مدیریت روحانیون، هیئات مذهبی، موسسات قرآنی و نیز مدارس معارف اسلامی است که خوشبختانه شاهد فعالیت‌ها و ارتقای سطح خدمات دهی در این بخش‌ها هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۳۷۰۰ مسجد در سطح استان فعالیت دارند، عنوان کرد: البته این آمار از نظر سازمان اوقاف بوده و از نظر ما مساج فعال و غیرفعال با تعابیر دیگری بیان می‌شوند. هم اکنون ۱۵۰ روحانی مستقر در مساجد شهری و روستایی، ۳۰۰ روحانی در مدارس امین و نیز ۸۵ نفر در طرح هجرت حوزه های علمیه حضور دارند که مجمع تمام روحانیون فعال در سطح ادارات، مساجد و طرح هجرت به ۶۰۰ نفر می‌رسد.

وی، همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به همسایگی استان با ۳ کشور و نیز وجود مخاطرات جنگ پس از گذشتت سال‌ها از اتمام رسمی آن، شاهد برخی کمبودها در حوزه فرهنگی هستیم که باید برای رفع آن‌ها تلاش بیشتری معمول شود.

حجت الاسلام داداش زاده، ابراز داشت: مشکلات موجود در فضای آموزشی استان برای خود آموزش و پرورش نیز سختی‌ها و کمبودهایی را ایجاد کرده و به همین دلیل انتظار ساخت مدارس معارف اسلامی در کنار تمام مشکلاتشان چندان درست نیست. همچنین مشکلات مالی موجود در استان اجازه پرداختن به مباحث آموزشی و تعلیمی را نمی‌دهد.

وی، در خصوص ثبت اطلاعات اقشار مختلف هدف سازمان تبلیغات اسلامی در آذربایجان‌غربی در سامانه‌های اعلامی، گفت: در بخش سامانه جامع اعزام مبلغ اکنون ۹۰۰ نفر در سطح استان ثبت نام کرده اند که با توجه به وجود برخی روحانیون بدون ارتباط کاری با تبلیغات اسلامی این آمار متناسب به نظر می‌رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، از ثبت نام بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در سامانه جامع هیئات نیز خبر داد و افزود: اکنون حدود ۳ هزار هیئت در سطح این استان فعالیت دارند که آمار ثبت در سامانه با توجه به مشکلات موجود بسیار رضایتبخش است.

وی، با اشاره به فعالیت حدود ۴ هزار مداح در هیئات مذهبی، عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۷۲۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که باید نسبت به دریافت اطلاعات و ثبت در سامانه اقدام سریع‌تری انجام دهند.

حجت‌الاسلام داداش زاده، در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و نیز پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در طول سال‌های مختلف، اذعان داشت: این کارگاه‌ها و کلاس‌ها در سال جاری باید افزایش یابند و نسبت به افزایش تعداد آموزش گیرندگان نیز تلاش بیشتر انجام خواهد گرفت.

 

ارسال نظرات