رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نقش داروسازان بالینی در بیمارستان‌ها گفت: در حال حاضر بسیاری از بیمارستان‌ها نیازمند داروسازان بالینی هستند که باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۶۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی ایران اظهار داشت: معمولاً مردم داروسازان را به عنوان شخصی که دارو را به دست مردم می‌رساند می‌شناسند و جایگاه اصلی داروسازان بالینی از دیدگاه مردم شناخته شده نیست. 

وی افزود: جایگاه داروسازان بالینی در صورتی که این متخصصان با سایر تیم‌های سلامت و همچنین عموم مردم جامعه ارتباط بیشتری برقرار کنند، ارتقا خواهد یافت. 

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد:‌ هر چه داروسازان بالینی بتوانند ارتباط خود را با تیم‌های پزشکی قوی‌تر کنند و با آنها تعامل بیشتری داشته باشند، جایگاه آنها در نظام سلامت شناخته‌تر شده و ارتقا خواهد یافت. 

وی تصریح کرد: داروسازان ما توانستند در زمینه تولید داروهای جدید موفقیت ارزشمندی را رقم بزنند، به طوری که در حال حاضر بیش از 97 درصد داروهای مورد نیاز ما در داخل کشور تولید می‌شود. 

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد:‌ بخش قابل توجهی از تحقیقات در زمینه تولیدات دارو توسط محققان در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود که این موضوع باید ارتقا پیدا کند. 

اصغری در ادامه با اشاره به نقش داروسازان بالینی در نظام سلامت گفت: این داروسازان در بخش‌های مختلفی از جمله داروخانه‌ها و بخش‌های مشاوره‌ای می‌توانند راهنمایی‌های مناسبی از قبیل مشاوره های دارویی به پزشکان و بیماران ارائه دهند که همین موضوع می‌تواند باعث کاهش عوارض مصرف دارو شود. 

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: بسیاری از بیمارستان‌های ما نیازمند داروسازان بالینی هستند، اما لازم است این در بحث نتفورکینگ داروسازان اقدامات جدی‌تری صورت گیرد تا جایگاه این افراد تقویت شده و مردم شناخت بیشتری از این متخصصان داشته باشند. 

ارسال نظرات