نماینده ولی فقیه استان البرز :

سیاست زدگی، قدرت‌طلبی و مادی‌گرایی، مهم‌ترین آسیب‌های شوراها است

نماینده ولی فقیه در استان البرز سیاست زدگی، قدرت‌طلبی و مادی‌گرایی را مهم‌ترین آسیب‌های شوراها خواند و گفت: حصول بلوغ اجتماعی نسبت به وظایف و نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا، عاملی مهم در راستای اصلاح جایگاه این نهاد در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۵۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دکتر نادر ایزدبین، رئیس شورای اسلامی استان البرز، با همراهی اعضای این شورا، پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت ایام مبارک ماه شوال و عید فطر، بیان داشت: حصول بلوغ اجتماعی نسبت به وظایف و نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا، عاملی مهم در راستای اصلاح جایگاه این نهاد در جامعه است.

سیاست زدگی، قدرت‌طلبی و مادی‌گرایی، مهم‌ترین آسیب‌های شوراها است

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه شوراها باید شکوفاتر و بالنده‌تر از شرایط کنونی باشند، اظهار داشت: متأسفانه قبیله‌ای و طایفه‌ای رأی دادن، امیال حزبی و گروهی داشتن که ریشه در عدم آشنایی کافی کاندیداها و رأی دهنگان با وظایف شورا و ملزومات مدیریت جامعه دارد، موانع متعددی در مسیر انجام وظایف این نهاد به وجود آورده است.

وی با اشاره به قرابت شوراهای اسلامی شهر و روستا با مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان ساخت: در انتخاب نمایندگان مجلس نیز، مانند انتخاب اعضای شوراها، باید نظر رأی دهنگان به افرادی که توان قانون‌گذاری برای رفع مشکلات کلان کشور دارند، معطوف باشد که متأسفانه در این فضا هم شاهد توجه بیشتر به منافع محدود و منطقه‌ای و غفلت از مسائل اثرگذار و ساختاری هستیم.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با تأکید بر لزوم ایجاد اتاق فکر هایی برای رصد و تحلیل مسائل کلان استانی در کنار شورای اسلامی استان، تصریح کرد: مسائلی از قبیل اینکه البرز، استانی کشاورزی و صنعتی است، دارای دانشگاه‌های متعدد بوده، بافت جمعیتی مختلف دارد و مواردی ازاین‌دست، نشان‌دهنده لزومِ داشتن «طرح جامع پیشرفت استان» در عرصه‌های مختلف، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای این استان است.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و … در البرز، اولویت کار شوراها اصلاح این نواقص بوده و باید در تذکرات و مطالبات شورا از نهادها و دستگاه‌های مختلف، به این مهم توجه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: همکاری متقابل و تبادل تجارب و اطلاعات بین شوراهای استان‌های مختلف، از اقدامات ارزشمندی است که در تنظیم و اصلاح طرح‌ها و لوایح کلان و نیز طرح‌ریزی برنامه‌های استانی و جزئی‌تر مفید و اثرگذار است.

وی تأکید کرد: سیاست زدگی، قدرت‌طلبی و مادی‌گرایی بعضی اعضای شورا، از مهم‌ترین آسیب‌های این نهاد مردمی و مانع فعالیت سازنده‌ی آن خواهد بود که ثمره‌اش مشکلات عدیده‌ی مدیریت شهری و ایرادات فراوان اجتماعی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: شورای استان باید با قوت، پیگیر و کنترل‌کننده‌ی عملکرد شوراهای شهرستان‌ها و شهرها باشد و اینکه امروز بیش از سه ماه است که کلان‌شهر کرج شهردار ندارد یا گرم‌دره بدون شهردار اداره می‌شود، پذیرفته نیست.

وی اظهار داشت: مردم اگر بدانند دستگاهی با نیت خدمت خالصانه، مشغول فعالیت است، با جان‌ودل به او کمک کرده و فضا را برای فعالیت‌های بیشتر تسهیل می‌کنند و شما به‌عنوان نماینده مردم که بعد نظارتی هم دارید، می‌توانید در مطالبه گری اجرای جدی قوانین مدیریت شهری، نقش اثرگذاری داشته باشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها