دکتر مجتبی زارعی در «آیین بزرگداشت استاد تراز انقلاب»:

جایزه ملی و بین‌المللی «شهید چمران» راه اندازی می‌شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان جایزه ملی و بین المللی شهید چمران راه اندازی می‌شود، گفت: تلاش داریم برای ایجاد اعتماد به نفس تورهای علم، فناوری و پیشرفت را راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۵۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
به گزارش سرویس بسیج اساتید خبرگزاری بسیج، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در همایش ملی " آیین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی " که صبح امروز با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به نقش مردم در نظام اسلامی اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی مردم ودیعه الهی هستند به همین دلیل در چنین نظامی نمی شود، مردم را دور زد.

زارعی ادامه داد: ما از یک پشتوانه تاریخی در دهه شصت به کمک بسیج و سپاه برخورداریم و می خواهیم آن را وارد دانشگاه کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اضافه کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که با کمک فناوری دهه 60 علم را اجتماعی کنیم.

وی گفت: ما قریب به 35 هزار عضو هیات علمی داریم که باید از این ظرفیت برای حل مشکلات بهره ببریم.

زارعی تصریح کرد: ما تلاش داریم تورهای علم، فناوری و پیشرفت را راه اندازی کنیم، استاد باید قدرت ایران را حس کند.
وی با اشاره به فعالیت های بسیج اساتید در سال های اخیر گفت: ما 720 کانون در سراسر کشور داریم و اینها باید 720 تخصص هم داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تخصص ها به حل مشکلات جامعه و مردم بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد حل‌المسائلی بسیج اساتید در دوره مدیریتی جدید افزود: اگر ما به این فکر رهبر معظم انقلاب توجه کنیم نظام دانایی را به منظومه‌ای از توانایی تبدیل کنیم، اگر در ایران هر خانه به یک کارخانه تبدیل شود و هر فردی یک مهارت داشته باشد، اگر اندیشکده های بسیج اساتید بتواند در استادان دغدغه مند تولید دغدغه کنند که به سراغ مسایل و مشکلات کشور بروند، مشکلات کشور حل خواهد شد.

رئیس بسیج اساتید با اشاره به اینکه آیین نامه ارتقا، پایان نامه و مقالات ما مسئله محور نیست، اظهار کرد: براساس مطالعاتی که طی چند ماه اخیر صورت گرفته ما به این نتیجه رسیده ایم که باید اعتلای بسیج را با کمک اساتید و رویکرد حل المسائلی دنبال کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه در حال حاضر 35 هزار عضو هیئت علمی عضو بسیج اساتید هستند که با احتساب اساتید حق التدریس تعداد آنها به 53 هزار نفر می رسد افزود: شبکه انسانی ما موظف به هوشمندسازی نیروی انسانی بسیج اساتید شده است.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم خدمات علمی اساتید بسیجی در مساجد جلوه کند و در واقع متخصص محله در مسجد محله بروز و ظهور داشته باشد. در حوزه شرکت‌های دانش بنیان بنا داریم جایزه ملی و بین المللی شهید چمران را راه اندازی کنیم.

زارعی تصریح کرد: ما در این مدت فعالیت خود با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هم افق بوده ایم و در آینده هم به پرداختن به مسائلی که به معضل تبدیل شده، برای حل مشکلات تلاش خواهیم کرد.

ارسال نظرات