خبرهای داغ:
رئیس اداره بهره‌وری اوقاف قزوین گفت: اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین در استان قزوین به دنبال سرمایه‌گذاری و احیای اراضی کشاورزی موقوفه است.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۴۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسن تقی پور ، رئیس اداره بهره وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبركه اوقاف قزوین سياست هاي مهم سازمان اوقاف و امورخيريه را مبتني بر صيانت از موقوفات و ترويج سنت حسنه وقف دانست و گفت : اين سياست ها در جهت افزايش بهره وري موقوفات و نظارت بر عمل امينانه در وقف ، نهادينه سازي فرهنگ وقف در افكار عمومي جامعه با معرفي ابعاد و آثار آن و تبيين نيازهاي روز جامعه در قالب وقف هاي جديد و ارتقاء نقش و جايگاه وقف در توسعه فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي مي باشد .
وي افزود : البته سياست هاي ديگر شامل جلب اعتماد عمومي نسبت به وقف ، سياست گذاري و برنامه ريزي موقوفات و اماكن مذهبي ، تبليغ و ترويج مفاهيم احكام اسلامي و قرآن كريم و ... نيز از ديگر برنامه هاي اين سازمان مي باشد .
رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه گفت : آثار و برکات وقف باید هرچه بیشتر درسطح جامعه، برای مردم تشریح شود و از موقوفات به ویژه اراضی موقوفه با کاربری کشاورزی به درستی استفاده شود.
وی از آمادگی اوقاف براي واگذاری زمين‌های كشاورزی موقوفی در استان جهت ایجاد باغات و مزارع کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: به منظور احياء نيت واقفين تمام زمين‌های كشاورزی برای اجراي طرح‌های کشاورزی واگذار می‌شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها