عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در التهاب بازار ارز و سکه جیب چند نفری پر شده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۰۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تب خرید و فروش سکه و طلا اظهار داشت: در حراج اخیر سکه بیش از 7 میلیون قطعه سکه به بازار ریخته شد که نزدیک 60 تن طلا را در بر گرفت و هر سکه بین 800 هزار تومان یا یک میلیون افزایش قیمت داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: برای ارزیابی این مسائل باید نتایج را مدنظر قرارداد، رییس بازرسی کل کشور بیان داشته که در اولین روز حراج سکه، 50 نفر خریدار این بازار بودند که نشان دهنده حضور مافیا در بازار سکه و طلا است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس دهم شورای اسلامی گفت: سازمان اطلاعات سپاه در تلاش است که در همه زمینه های احساس مسئولیت داشته باشد؛ اما انتظار می رفت در این زمینه ورود عملی داشته باشد و دست مافیای سکه و ارز را از بازار کوتاه کند.

وی در ادامه به آسیب های اقتصادی فروش نجومی سکه اشاره کرد و اظهار داشت: نقدینگی کشور به جای چرخش در تولید با توجه به سیاست گذاری های غلط بانک مرکزی به سمت خرید و فروش ارز و سکه رفته است، بنابراین باید بانک مرکزی پاسخگوی وضعیت کنونی اقتصاد کشور و برنامه ریزی های نادرست خود باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به وضعیت بازار به نتایج سیاست گذاری های بانک مرکزی خوش بین نیستم و این برنامه ریزی ها را در راستای منافع ملی نمی دانم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هدف گذاری بانک مرکزی در راستای پیشبرد توسعه کشور نیست و تنها جیب چند نفری از بازار آشفته دلار و سکه پر شده است.

ارسال نظرات